תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עדנה גלבוע – מרכז תמורות – לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

עדנה גלבוע- מרכז תמורות- לקויות למידה במרכז
מרכז תמורות- לקויות למידה במרכז, הוא מרכז לאבחון וטיפול בילדים הסובלים ממגוון קשיים ולקויות, כגון לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז וכיוב’. המרכז מנוהל על ידי עדנה גלבוע, ויחד איתה עובד במרכז צוות של אנשי מקצוע מומחים הנמצאים שם על מנת להעניק לכם ולילדכם את הסיוע והתמיכה הדרושים על מנת להתגבר על הקשיים והמכשולים, ולאפשר לילד להתפתח כמו כל ילד אחר, תוך מיצוי מלא של כישוריו ויכולותיו. צוות המרכז יעשה את המאמץ המירבי על מנת להתאים את הטיפול והגישה לאישיותו הייחודית של כל ילד, לרמה שלו ולקשיים שהוא מפגין.

מהן לקויות למידה?
לקויות למידה הוא שם כולל לקבוצה של לקויות התפתחותיות, אשר במסגרתן נפגעים תפקודי הלמידה הבסיסיים של האדם (קריאה, כתיבה ויכולות חשבונית). האדם לקוי הלמידה בעצם מתקשה לרכוש שליטה בידע ובמיומנויות ברמה המצופה מבני גילו (כלומר, לפי נורמות סטטיסטיות המאפיינות אותו). לקויות למידה הן הטרוגניות- כלומר אנשים הסובלים מהם מפגינים קשיים מגוונים ויש הבדלים רבים ביניהם. כמו כן, אדם יכול לסבול מלקות אחת או ממספר לקויות במקביל.

נכון הדבר שלקויות למידה פוגעות קודם כל בתפקוד הלימודי, אך חשוב להדגיש כי זו אינה ההשלכה היחידה שלהן. ילד לקוי למידה נושא עמו לרוב היסטוריה ארוכה של קשיים וכשלונות. בגלל שהלקות אינה נראית לעין, היא מתבטאת רק במצבים שבהם הילד נדרש להתמודדות (בניגוד, למשל, לנכות פיסית כלשהי). מאחר והקושי צף רק כאשר הילד ניצב מול דרישה, הוא עלול להיות מתוייג על ידי אנשי המסגרת החינוכית או הוריו כעצלן או סרבן ולהסתובב עם תחושה כי הוא מאכזב או ילד רע. מסיבה זו, ילדים לקויי למידה עלולים לחוות תסכול ופגיעה קשה בדימוי העצמי שלהם. במידה ולא יטופלו, הן הקשיים הלימודיים והן התחושות הקשות ילוו אותם גם בחייהם הבוגרים, וישפיעו על האמון שלהם בעצמם ועל יכולתם לבחור ולקבל החלטות הנוגעות ללימודים גבוהים או קריירה. בדיוק מסיבה זו חשוב לאבחן את הלקות בהקדם ולהעניק לילד את הסיוע הדרוש, בהתאם לקשייו ולצרכיו.

אבחון וטיפול בלקויות למידה
במרכז תמורות מתבצעים טיפולים ואבחונים לילדים שקיים חשד כי הם סובלים מלקויות למידה. במהלך האבחון הילד יעבור סדרה של מטלות ומבחנים, שיאפשרו למאבחנת לעמוד על רמת התפקוד שלו בתחומים השונים. לאחר האבחון ועיבוד הממצאים יזומנו ההורים לשיחה עם עדנה גלבוע. במידה ומסקנות האבחון יצביעו על קיומה של לקות למידה, תסייע עדנה להורים בבחירת הטיפול הנכון והמתאים עבור ילדם.

פרסומים מהעת האחרונה מצביעים על מגמה של הפניית תלמידים הסובלים מלקויות למידה לבתי ספר של החינוך המיוחד. בעוד שבתי ספר אלה עשויים בהחלט לסייע לתלמידים הסובלים מקשיים חמורים, יש עוול בהפנייה של תלמידים לקויי למידה לבתי ספר כאלה לפני שמוצו אפשרויות אחרות ונבדקה לעומק התאמתם למסגרות אלה. ילדים שלומדים במסגרת שאינה מתאימה להם הם, מבחינה סטטיסטית, בעלי סיכויים נמוכים יותר להשלים תעודת בגרות. הפערים ברמה בינם לבין תלמידים אחרים במסגרת עשויים אף להקשות עליהם חברתית ורגשית, קשיים שיש להם השלכות גם על המשך החיים הבוגרים של תלמידים אלה. מסיבות אלו, אבחון וטיפול נכון הם חשובים מאין כמותם.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה