תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עדנה גלבוע – מרכז תמורות – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

עדנה גלבוע- מרכז תמורות -אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז
מרכז תמורות- לקויות למידה, הוא מרכז המתמקד באבחון ובטיפול בקרב ילדים הסובלים ממגוון קשיים ולקויות, כגון לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז וכיוב’. מנהלת המרכז היא עדנה גלבוע, ותחתיה עובד במרכז צוות רב מקצועי של מומחים הנמצאים שם כדי לתת לילדים ולהורים הפונים למרכז את מירב התמיכה והסיוע הנדרשים כדי לאפשר לילד להתגבר על הקשיים והמכשולים, ובכך להתפתח כמו שאר הילדים בני גילו, תוך מימוש מלא ואמיתי של יכולותיו וכישוריו. צוות המרכז מתחייב לעשות את מירב המאמצים לצורך התאמת הטיפול והגישה לאישיותו ואפיו הייחודיים של כל ילד, לרמה שלו ולקשיים שהוא מתמודד עמם.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירולוגית. למעשה, זו ההפרעה הנוירולוגית השכיחה ביותר בקרב ילדים, ומוערך כי 5-10% מהילדים בגילאי הגן ובית הספר היסודי סובלים ממנה. ההפרעה פוגעת במגוון תפקודים ויכולות הנכללים תחת ההגדרה של קשב, ובכלל זה יכולת מיקוד לאורך זמן, יכולת להימנע מהסחות דעת, יכולת לפצל קשב בין כמה מטלות (מולטי- טאסקינג), היכולת לעבור בין מטלות שונות, היכולת לעכב תגובה, אי שקט פסיכו- מוטורי וכד’. בנוסף, ההפרעה מלווה בדרך כלל בהתנהגויות אימפולסיביות והיפר- אקטיביות (נהוג להבחין בין בעלי הפרעת קשב עם היפר- אקטיביות לבין כאלה שלא מאופיינים בהתנהגויות כאלה). מאחר והיא מופיעה בגילאי הגן ובית הספר (הפעם הראשונה בה ילד נדרש להתמודד עם האתגרים של ישיבה, הקשבה והתמדה במשימה), נהוג לייחס את הפרעת הקשב הריכוז לילדים בלבד, אך למעשה ההפרעה היא בעלת אופי כרוני, והיא מלווה את האדם לכל אורך שנות חייו, אם כי המופע של ההפרעה משתנה, ובמבוגרים הוא מתבטא יותר בתחום היחסים הבינאישיים וההתארגנות בעבודה.
להפרעת קשב וריכוז השלכות שונות, מעבר לפגיעה ביכולת הריכוז עצמה. סביבתם של ילדים אלה מתקשה לעתים קרובות להכיל אותם: עבור גננות ומורים הם מהווים גורם מפריע באופן תמידי. הוריהם לעתים קרובות מותשים מרמת הפעלתנות והאנרגיות שילדים אלה צורכים ודורשים. בגלל קושי להתמיד בפעילות אחת לאורך זמן, ילדים אלה מתקשים ליטול חלק במשחק חברתי ו”להחזיק את עצמם” בתוכו, וכתוצאה מכך יכולים שלא למצוא את מקומם בחברת הילדים. כל אלה הופכים אותם לילדים מתוסכלים, עם פגיעות חמורות בערך העצמי ותחושה קשה של היותם מאכזבים ו”ילדים רעים”. הרבה מהם מפתחים בעקבות תחושות אלה הפרעות התנהגות, שרק מעצימות את התיוג שלהם כילדים סרבנים וחסרי גבולות.

אבחון וטיפול בהפרעת קשב וריכוז
בשל ההשלכות המשמעותיות של ההפרעה על שלל תחומי התפקוד, חשוב מאוד לאבחן בשלב מוקדם ככל האפשר ילדים שיש חשד כי הם סובלים מההפרעה. ילדים המתקשים לשבת בכיתה, ילדים המרבים ליפול ולהיפצע ולהיות מעורבים בתאונות שונות, ילדים ש”הולכים לאיבוד” ומתנתקים בעת מפגש בגן, בשיחה או במשחק- כל אלה הם ילדים שיש יסוד סביר להניח שסובלים מקושי בתחומי הקשב והריכוז. בנוסף לטיפולים תרופתיים, הטיפול בילדים אלה יכול להיות טיפול התנהגותי ולכלול העשרות שונות על מנת לספק לילד גרייה מותאמת וחוויות של הצלחה המתאימות לאופיו הפעלתני. ככל שהילד מטופל מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההצלחה וקטנים הפערים שהוא צובר והמצוקה שהוא חווה. פנו עוד היום לעדנה גלבוע על מנת לשחרר את ילדכם ועצמכם מהקושי ולהתמודד עם האתגר של חיים עם הפקעת קשב וריכוז.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה