תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עדנה לייבוביץ – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אשר מפריעות לתפקוד תקין של האדם.

הפרעת קשב וריכוז מקשה על האדם באיסוף, קליטה, מיון ויסווג, ניתוח ועיבוד מידע מהסביבה הכוללת.

מוח האדם קולט את כל הגירויים שניתן לקלוט בסביבה, ללא מיון. כתוצאה מכך, נוצר “עומס מידע” בתוך מערכת המוח של האדם ונוצרים קשיים תפקודיים.

 

ההגדרה העולמית להפרעות קשב וריכוז היא ADHA. מקור ההפרעה הוא בשינוי מערכת העצבים בתוך המוח, בשונה מאדם רגיל. הפרעות קשב וריכוז הינן תורשתיות. ההפרעות ילוו את הלוקים בה במשך כל החיים ובכל התחומים כגון: לימודים, זוגיות, עבודה, שת”פ במסגרות וכיוצב’, אולם בעזרת טיפול איכותי ניתן להגיע לאיכות חיים טובה. לעיתים אף ההפרעה יכולה להפוך ליתרון ביצירתיות, מעוף, חשיבה מחוץ למסגרת ועוד.

 

יש להפריד בין הפרעות קשב וריכוז לבין תופעות של לקות למידה כגון דיסלקציה או דיסגרפיה וכו’.

 

ההפרעה משתלבת בכל תחומי החיים של האדם כגון לימודים, עבודה, יחסים אישיים, התנהגות, ניהול וארגון עצמי, יכולות אישיות ועוד.

 

אחד ההיבטים המסקרנים בתחום זה הוא תחלואה נלווית כגון: NVLD – לקויות למידה בלתי וורבליות כדוגמת לקות בכישורים חברתיים, ל”ל ועוד.

בשלבים הראשונים של הטיפול, המטפלים מבצעים בדיקות מקיפות בכדי לבחון האם ישנן השלכות של תחלואה להפרעה. במידה ואכן ישנם היבטים תחלואה להפרעה, המאובחנים מופנים לאנשי מקצוע מומחים בהתאמה אישית ולפי הצורך.

 

עדנה לייבוביץ’ היא מטפלת מוסמכת, אשר ביצעה טיפולים רבים ועבדה עם תלמידים וילדים רבים במהלך השנים. עדנה היא אשת חינוך ומחקר, מאבחנת דידקטית מקצועית ומטפלת ותיקה אשר העניקה ייעוץ, אבחון וטיפול לילדים, תלמידים, בוגרים וסטודנטים רבים.

 

תלמידים רבים מתקשים בלימודיהם. מהרגע שבו המורה או ההורה מגדיר את המצב כ”בעייתי”, מתרחשים מספר תהליכים שיכולים לפגוע או לעזור בהתאם.
 

ילדים רבים מתקשים עקב לקויות למידה בפרט, או עקב קשיים רגשיים-מנטליים, או בעקבות הפרעות קשב וריכוז. יתכן ואף במקרים ספציפיים, יהיה שילוב של שני גורמים או ויותר.

 

לכל הילדים יש מוטיבציה, כוח ויכולות על מנת ללמוד ולהצליח אך לא כולם מצליחים. בנושא מתקיימים מחקרים רבים בנסיון למקד את הסימפטומים לכל תופעה ולנסות להתאים להם את הטיפול המתאים. בנוסף לכך, מספר עובדות חשובות נלמדו כתוצאה מהמחקרים ובעיקרן עומד תחום הכישורים החברתיים, ליקויים נלווים וגישה לחיים.

 

הפרעת קשב וריכוז אינה הפרעה גלויה לעין האדם אך כבר בגיל הגן ניתן להבחין בה ובמאפייניה בצורה גלויה בהתנהגותו של הפרט. מתבגרים רבים אשר מתקשים בתחום הלימודי, חווים לרוב גם קשיים חברתיים בנוסף ללימודיים. הילדים לא מצליחים להתחבר לילדים אחרים, מעורבים בתקריות אלימות, מתפרצים לדברי אחרים, נוקטים אלימות מילולית או פיזית, מתקשים בניהול שיחות חברתיות, לא משתלבים במשחק, אינם מבינים מצבים חברתיים, מתקשים לדחות סיפוקים, חסרי ויסות ועוד.

בעבר תשומת הלב הייתה בתחום הלימודי וכך גם המודעות לקשיים אלו הייתה נמוכה. לאחר שנודע כי ישנו קשר בין השניים, החלו המטפלים לתת דגש גם לתחום זה ובכך החלו להיווצר פתרונות כגון: קבוצות לכישורים חברתיים וכו’ והחלו להגיע לתוצאות טובות בעזרת טיפול תרופתי בנוסף לטיפול הרגשי.

 

הכישורים החברתיים הוא כלים חשובים מאוד להתפתחות תקינה של האדם. כמובן, ישנה חשיבות מכרעת לטיפול בנקודות אלו בגילאים צעירים שכן בגילאים מאוחרים, קשה יותר לטפל וההשלכות יכולות להיות משמעותיות כגון זוגיות, יחסי עבודה, יחסים משפחתיים ועוד.

 

ישנם ליקויים נלווים להפרעות קשב וריכוז כגון קושי בארגון וניהול עצמי, התנהלות לפי זמנים מוגדרים, היפראקטיביות, אימפולסיביות, מתח ואי-שקט נפשי, דיכאון או דימוי עצמי נמוך מאוד.

בליקויים הללו ניתן לטפל ולהגיע לתוצאות טובות.

עדנה ומטפלים רבים אחרים, נותנים חשיבות רבה לתכנון של תכנית אבחון וטיפול אישית לכל מטופל בהתאמה אישית לפי קשייו. על ידי עבודה מסודרת, העמקה בבעיות, תשאול ואיסוף מידע מהסביבה”הטבעית” של המטופל וביסוס ערוץ תקשורת אישית ואמין, מגיעה עדנה לאיכויות הטיפול הגבוהות ביותר.

איכויות אלו של טיפול נותנות תוצאות אישיות וטובות, אשר מאפשרות לכל אחד מהלוקים בהפרעות להכיר את  עצמו יותר טוב, לעמוד על היכולות, היתרונות והחסרונות האישיים ולהביא את עצמו לכדי מיצוי מלא ומופלא, גם עם ההפרעה.

ישנם ילדים אשר דיווחו כי הטיפול עם עדנה, עזר להם להפוך חסרון כתוצאה מההפרעה ליתרון. דוגמה לכך היא אנשי פרסום ויצירה אשר מתמקדים ביצירת רעיון פרסומי או יצירה ייחודית, בזמן קצר וברמה גבוהה. תהליך זה קשה לאנשים “הנורמליים” ללא הפרעה.

 

לסיכום, במקום להילחם בילדים, או במקום שהילד ילחם בכם- ההורים, אתם מוזמנים לפנות לעדנה ולהגיע לקבלת טיפול איכותי, אשר בעתיד יגרום לכם להרבה נחת ואושר, מענה ברמה שלא ידעתם שאפשר לקבל.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה