תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עינת לביא – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות שכיחות, אשר משפיעות באופן ניכר על חיי האדם, על היכולות השונות, מקשות על קיום חיים “שגרתיים” ובעיקר באות לידי ביטוי בתחומי הלימודים והעבודה.

מומחי הפרעות קשב וריכוז מסבירים כי מוחו של האדם הלוקה בהפרעה זו, מועמס באופן בלתי מבוקר בכל מיני פרטים של מידע חזותי, שמיעתי וסביבתי, ללא כל מיון ובקרה. כך נוצר עומס רב של המערכת התפקודית ונוצרים קשיים שונים. בעבר לא אובחנה הפרעה זו, אך עם התפתחות המחקר הרפואי-פסיכולוגי-סוציולוגי בתחום זה, פותחו גישות טיפוליות שונות. כיום משערים כי אחוז הסובלים מההפרעות בקרב האוכלוסייה הכללית הוא כ-10%.

הפרעות קשב וריכוז מפריעות לא רק לסובל מהן אלא גם לסביבתו. בניגוד לעבר, כיום אין זה “מיוחד” או “מבייש” מישהו שלוקה בהפרעה. ההפרעות נחקרו והוגדרו על ידי המדע והרפואה ומייחסים להן השפעה רבה על חיי האדם. בין הסימפטומים העיקריים אותם ניתן לראות אצל הלוקים בהפרעה אימפולסיביות, היפראקטיביות, קושי בארגון אישי, בעיות ניהול זמן, התפרצויות לדברי אחרים, קשיים לימודיים רבים, קושי ביכולות חברתיות, דיכאון ומתח נפשי לא מוסבר ועוד.

הפרעות קשב וריכוז מועברות בדרך גנטית ולכן תוכלו לראות כי במידה וההורים לוקים בהפרעה, ישנה סברה כי גם הילדים לוקים בה. יש להפריד בין לקויות למידה לבין הפרעות קשב וריכוז שכן הן יכולות להשפיע אחת על השנייה.

ישנן שיטות רבות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, חלקן מתחום הפסיכותרפיה, חלקן מתחום הטכנולוגיה, חלקן מתחום החינוך המותאם ועוד. שיטה ייחודית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז היא שיטת אלבאום.

עינת לביא היא מטפלת ותיקה בשיטה זו. עינת החלה את דרכה כמטפלת בבעיות קשב וריכוז, כאשר בהיותה אימא התמודדה עם קשיים רבים. לעינת יש ארבע ילדים ועל כן, חוותה על בשרה את הקשיים שחווים ההורים. כחלק מסקרנות, החלה לחקור וללמוד על דרכי מענה ופתרון. במהלך הזמן, החליטה להפוך את הידע שצברה למקצוע.

שיטת אלבאום מתבססת על הנחה יסודית כי ישנן ארבע מערכות עיקריות אצל האדם: מערכת רגשית, מערכת גופנית, מערכת אנרגטית ומערכת קוגניטיבית. ארבע מערכות אלו עובדות במקביל ויש לשמור על איזון מתמיד ביניהן. במידה וישנה יציאה מאיזון, מופיעים קשיים בתחומים שונים אשר באים לידי ביטוי במהלך הילדות, הבגרות ולמעשה לאורך כל החיים.

השילוב של טיפול ייחודי בכל ארבע מערכות אלו, מאפשר לתלמידים, ילדים ובוגרים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז לקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה על המצב האישי. דרכי הטיפול כוללת שילוב תרגילי קואורדינציה, נשימה מודעת, תיקון היציבה, חשיבה חיובית, עיסוי שרירים והרפיית מתח, חשיבה ממוקדת ואישית, פיתוח אמון וחיזוק הגוף הפיזי והמנטאלי ועוד. המטפל מעניק למטופל יחס אישי, יוצר ערוץ תקשורת אינטימי, אווירה נוחה ונעימה לטיפול, ירידה לפרטים וליווי אישי איכותי.

עינת צברה ניסיון רב, כאשר לאורך השנים עבדה במספר מוסדות, ארגונים ומסגרות אשר העניקו טיפולים איכותיים לאלפי ילדים ובוגרים. עינת עובדת עם פנימיית “עלומים” בכפר סבא, עובדת במספר בתי ספר, מנחת קבוצות ייחודית בנושא זוגיות ומשפחה, מדריכה בכירה לסטודנטים בנושא פסיכותרפיה גופנית ועוד. עינת מטפלת בקליניקה פרטית ברעננה ומאפשרת טיפול איכותי ומהנה לילדים רבים מכל הארץ.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה