תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עינת לביא – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שיטת אלבאום לטיפול בקשיים רגשיים הינה אחת מהשיטות המוכרות והמתקדמות בתחום. בנוסף לשיטה זו, פסיכותרפיה גופנית היא שיטה יעילה מאוד בכל הנוגע לעבודה עם ילדים, תלמידים וגילאים צעירים. עינת לביא הינה מטפלת מומחית בשיטות אלו, אשר עבדה עם מגוון גדול של תלמידים, ילדים, הורים ומורים.

עינת החלה את הקריירה, כאשר בהיותה אימא לארבעה ילדים נתקלה בקשיים ודילמות, כמו כל ההורים. כאשר ניסתה למצוא את דרך הפתרון הטובה ביותר לביתה השנייה, היא החליטה לפתח את הידע שצברה כחלק מסקרנות לכדי מקצוע.

החל משלב הילדות המוקדמת ועד לגילאי בגרות, חווים הילדים רגשות וחוויות שונות אשר מעצבות עולמם הפרטי. לא מעט ילדים חווים קשיים רגשיים, אשר מתפתחים כתוצאה משינויים קוגניטיביים, השפעות סביבה וחברה, מבנה אישיותי, לחצים וחרדות קבועים, לחץ פסיכולוגי ממערכות שונות כגון מערכת החינוך והמסגרת המשפחתית ועוד. קשיים אלו באים לידי ביטוי בחיי היומיום של הילדים, בהתנהגות עם הסביבה, בהתמודדות עם לחץ, משימות, מבחנים ואתגרים ועוד.

בשונה מן העבר, כאשר אפילו עוד לא אובחנו הקשיים הרגשיים כבעלי משמעות, היום ניתן לאבחן, למקד ולטפל בצורה איכותית. הטיפול משנה את חייו של המטופל ומביא אותו לכדי מיצוי יכולות, הצלחה אישית, שקט ורוגע, תחושת שליטה וכו’.

שיטת אלבאום מתמקדת בטיפול בילדים ונוער. השיטה נותנת דגש לפן הרגשי, במקביל לפן התרגול הטכני. הבסיס עליו נבנה הטיפול הוא שתהליך הלמידה של האדם מגיע מתוך הגוף האישי, כאשר לכל אדם יש עולם שונה משלו. השיטה מאפשרת למטופל הצצה אינטימית ואישית אל תוך עולמו, ביסוס של לגיטימציה רגשית וחיזוק הביטחון העצמי. מטופלים רבים מספרים שהם חווים שקט פנימי, אשר שינה את עולמם לצד הטוב ביותר, במידה משמעותית. מפתח השיטה הוא משה אלבאום. הבסיס של השיטה מתאר את שילובן של ארבע מערכות חשובות ועיקריות בתפקוד האדם: קוגניטיבית, אנרגטית, רגשית וגופנית. יש צורך באיזון מתמיד בין כל המערכות. הגוף “זוכר” דברים שגם אינם נראים, נשמעים או באים לכדי מודע ויש לכך השפעה רבה על התפקוד של האדם.

בתהליך הטיפול, ישנו שילוב מיוחד בין טכניקות טיפול רגשיות, גופניות, אנרגטיות וחשיבתיות. הטיפול מתבסס על יכולות קואורדינציה, גמישות, חשיבה חיובית, תיקון יציבה, נשימה מודעת ומבוקרת, שיטות עיסוי שרירים תפוסים, שחרור מתחים גופניים ורגשיים ועוד.

השיטה מאפשרת להתמודד עם בעיות רגשיות כגון חרדה, חרדה חברתית, דיכאון, פחד ושיתוק, התפרצויות זעם, כעס, דימוי עצמי נמוך, מתח נפשי ועוד.

ישנה חשיבות לטיפול איכותי אצל ילדים בגילאים צעירים. החשיבות מתבטאת בכך שכאשר נוצר קושי, הוא הולך ומתעצם עם הזמן, כמו כדור שלג. במידה ומאתרים קושי בגיל מוקדם, ניתן לטפל ולמנוע בעיות וסיבוכים עתידיים. בתחילת בגרות האדם, מתקיים תהליך גיבוש מערכות עיקריות (גופני-רגשי-קוגניטיבי-אנרגטי). במידה וישנה הפרעה לאיזון שבין המערכות, ישנה עדיין אפשרות להתערב ולהשפיע באופן חיובי על המערכות ועל התפקוד היומיומי של האדם. בכך, חייו של הפרט משתפרים עוד בגיל צעיר, השינוי מביא עמו תוצאות טובות אשר מבטיחות חיים איכותיים יותר בעתיד, עם כמה שפחות קשיים רגשיים, אם ובכלל.

הנכם מוזמנים להתחיל טיפול איכותי, כייפי, אתגרי, מסקרן ומעניין. אתם תופתעו להכיר עצמכם מחדש ואת היכולות שלכם!

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה