תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

ההיסטוריה של הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כמה מלים על ההיסטוריה של הפרעות קשב וריכוזההיסטוריה של הפרעות קשב וריכוז

אתר וואלה, מציג ב-27.10.15, כתבה שבוחנת את ההתפתחות לאורך ההיסטוריה של ההכרה בהפרעת קשב וריכוז.
האתר מציין כי התופעה התגלתה בתחילת המאה העשרים, והחלה להופיע בספרי רפואה בראשית שנות השישים של המאה הקודמת.  הריטלין אושרה לשימוש לראשונה בשנת 1955. בשנת 1987 הוחלט כי היפראקטיביות היא חלק מהפרעת קשב וריכוז וכך נוצר המושג ADHD. בשנות התשעים התברר שככל שגברה המודעות לתופעה כך גדל מספר הפונים לקבלת עזרה במרפאות.
כיום עיקר המאמצים של המדענים מושקעים בלגלות את שורש התופעה כדי למצוא פיתרון יעיל להתמודד איתה. הכיוון הוא גנטי-נוירולוגי מחד והתמקדות בסביבה מאידך.

הקלה באישום על רצח בגלל הפרעת קשב וריכוז

אתר וואלה מדווח ב-2.11.15, על הקלה בעונש של רוצח הנער נאור אטיאס בגן ציבורי בפתח תקווה בינואר 14.
הצעיר שרצח את אטיאס והורשע, קיבל עונש של 14 שנות מאסר במקום 20 שנה על פי הקבוע בחוק, כיון שסבל מהפרעות קשב וריכוז. השופטים ציינו כי הנאשם, שביצע את הרצח בהיותו בן 16.5, סבל מקשיים רגשיים וחברתיים, בין היתר בשל בעיות קשב וריכוז שאובחנו אצלו וכן מדימוי עצמי נמוך.
לדברי השופטים, לנאשם יש סיכוי להשתקם לאחר המאסר ולנהל אורח חיים נורמטיבי, ולכן גזרו עליו ענישה מתונה.

ההבדל בין בנים לבנות- הידעת?

בנות הסובלות מתסמיני הפרעת קשב וריכוז נוטות להיות מאובחנות בגילאים מאוחרים יותר מאשר בנים. הסיבה לכך נעוצה בהבדלים מגדריים באופן ביטוי ההפרעה: בנים נוטים יותר לדפוס היפראקטיבי, מה שהופך אותם לגורם מפריע בכיתה ובבית באופן יותר בולט. בנות, לעומת זאת, נוטות לדפוס יותר חולמני, ונדרשת תשומת לב רבה של המורה או ההורים כדי לשים לב לקשייה של הילדה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה