תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

על חוסר תקשורת זוגית ומשפחתית

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הזוגיות שלכם היא אומנם הדבר הכי חשוב שיש לכם בחיים אך בפועל אתם לא לגמרי נהנים ממנה? התקשורת ביניהם לא טובה ואתם תוהים מה תוכלו לעשות בנידון? אם כך, כדאי שתדעו: חוסר תקשורת בזוגיות זו אכן בעיה חמורה אך החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון כי תמיד אפשר ללמוד לתקשר בצורה אחרת.

ייעוץ זוגי אוראל שופן
ייעוץ זוגי אוראל שופן

חוסר תקשורת בזוגיות או תקשורת לקויה?

עוד לפני שננסה להבין מה אפשר לעשות עם בעיות של חוסר תקשורת בזוגיות, כדאי שנבדיל בין מצב של חוסר תקשורת ובין תקשורת לקויה. כאשר מדברים על חוסר תקשורת בזוגיות מדברים על מצב שבו בני הזוג פשוט לא מדברים וכדאי לבדוק מדוע זה קורה באמצעות שיחה או ייעוץ זוגי מקצועי. ברגע שבו צד אחד מתחיל לחשוב שהצד השני לא מקשיב לו או לא מבין אותו, הוא מהר מאוד מגיע להבנה שאין בכלל טעם לדבר. לעומת זאת, תקשורת לקויה הינו מצב שבו שני בני הזוג כן מדברים, אך הם עושים זאת בצורה גסה, לא מכובדת, לא מכבדת ולא מועילה. במצבים כאלה כל אחד מהצדדים מרגיש בדרך כלל שהצד השני לא מבין אותו או לא מקשיב לו, מה שמוביל לא פעם לכעסים נוראיים ולתחושה גדולה של תסכול.

מה באמת כדאי לעשות במצב של חוסר תקשורת בזוגיות?

בעבר הייתם זוג שמדבר הרבה? או שאולי תמיד התקשורת ביניכם הייתה מבוססת בעיקר על יחסי מין נהדרים, אך היום גם זה כבר לא קיים? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים מה אפשר לעשות בנידון. רגע לפני שאתם מתייאשים ושנייה לפני שאתם מוכנים להשלים עם מצב שבו אתם לא מדברים עם בן הזוג, כדאי שתפנו לייעוץ זוגי. זה לא משנה אם הבעיה שלכם היא חוסר תקשורת בזוגיות או שאתם מתמודדים היום עם משברים ובעיות אחרות. מה שבטוח זה שאם תפנו לייעוץ זוגי, תוכלו להיעזר במומחים ולראות מה ניתן לעשות בנידון. חוסר התקשורת זה לא משהו שצריך להשלים אתו כי עם הזמן המצב רק עלול להחמיר. אומנם זה נכון שתקשורת טובה זה משהו שצריך לעבוד עליו וזה לא קורה ביום אחד, אך יחד עם זאת, זה הבסיס לזוגיות טובה ולכן שווה להשקיע בכך מחשבה.

האם ייעוץ זוגי עוזר במצבים של חוסר תקשורת בזוגיות?

התשובה היא בהחלט כן, במיוחד אם אתם פונים אל יועץ זוגי שהוא מומחה. יועץ זוגי יכול הרבה פעמים לעזור גם במצבים קיצוניים של חוסר תקשורת בזוגיות, כך שאפילו אם הגעתם למצב שבו אתם פשוט לא מדברים, יכול להיות שעדיין קיים גם עבורכם פתרון. מה שכן, חשוב לבדוק שאתם פונים אל היועץ המתאים לכם ביותר, ולא תמיד היועץ הזוגי הכי מפורסם הוא הבחירה הנכונה. כלומר, חשוב להיפגש עם היועץ הפוטנציאלי ולראות איך הוא גורם לשניכם להרגיש. האם הוא מעורר אצלכם אמפתיה? האם אתם יכולים להיפתח אליו ולדבר אתו, בין היתר, על דברים מביכים ולא נעימים? לא תמיד התשובה היא חיובית ולכן רצוי לפגוש כמה וכמה יועצים שונים. כך יהיה לכם יותר קל לבחור את היועץ המושלם עבורכם ואתם תראו שזה שווה את ההשקעה. מבחינה כלכלית אומנם זה נכון שתמיד תשלמו על שירותי הייעוץ, אך אם בסופו של התהליך תצליחו לבנות לעצמכם שפה משותפת, אין ספק שזה כדאי. חוסר תקשורת בזוגיות זה משהו שאפשר לתקן ולשפר, אז למה שלא תתחילו לעבוד על הנושא הזה כבר ברגעים אלו ממש?

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה