תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

על קשיי קשב וריכוז ועל הצלחה חברתית

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

קשיי קשב וריכוז מוגדרים כהפרעה קוגניטיבית- התנהגותית, הנגרמת הן מסיבה סביבתית והן מסיבה גנטית. ההפרעה מאופיינת בעיקר בליקויי קשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות.

ההפרעה יכולה להתבטא בקשיי ריכוז לפרק זמן ממושך, בקשיי ארגון וסדר, בקשיים בוויסות התנהגות ועוד.

בעוד שרבים מכירים את הצדדים הפחות מחמיאים של ההפרעה, רק מעטים ערים לצדדיה המחמיאים. כן, יש כאלה!

 

מדעי החברה

אחד הצדדים המחמיאים של קשיי קשב וריכוז הוא הצלחה חברתית (מישהו אמר אברי גלעד ויאיר לפיד?).

ישנן מספר סיבות שבגללן הסובלים מההפרעה של קשיי קשב וריכוז יכולים להיות גם מוצלחים מבחינה חברתית:

 

צחוק צחוק– הסובלים מההפרעה של קשיי קשב וריכוז מוצפים בגירויים מהסביבה, דבר המקשה עליהם להתרכז. אך ממש משום כך דרך החשיבה שלהם היא אחרת, יוצאת דופן ויצירתית, הרי הם רואים את הסביבה באור אחר, מזווית קצת שונה, ולכן גם מסוגלים לראות את הפן המצחיק של הסיטואציה. לא בכדי הסובלים מההפרעה של קשיי קשב וריכוז הופכים באופן טבעי להיות המצחיקן התורן, ומי מאתנו לא רוצה להיות בחברת זה שגורם לו לצחוק ולחייך?

 

חבר לחיים– הסובלים מההפרעה של קשיי קשב וריכוז הם פעמים רבות אנשים פעילים חברתית, המגלים אכפתיות כלפי חבריהם ודואגים לטפח את קשריהם עם הסביבה. אולי הקשיים הלימודיים, שבהם הם נתקלים כבר בילדותם, הם אלה שגורמים להם לחפש את הערכת החברה ואת ואהדתה. ואולי היעדר המסוגלות לסנן את גירויי הסביבה גורם להם לשים לב לפרטים, שאנשים שלא סובלים מההפרעה אינם שמים אליהם לב, ולכן הם נוטים לפתח אינטואיציה ורגישות בנושא הבינאישי. כל אלה הופכים אותם פעמים רבות לבעלי קסם אישי וממש כמו מגנט, אנשים נמשכים ורוצים להיות בקרבתם.

 

טעות לעולם חוזרת – כבר הזכרנו שהסובלים מההפרעה של קשיי קשב וריכוז הם אנשים בעלי גמישות מחשבתית. גמישות זו גם מסייעת להם בהתמודדות עם אתגרים, אבל גם בהתמודדות עם כישלונות. ומשום שהם למודי ניסיון ולמודי כישלון הם פתוחים יותר לקבל את טעויותיהם, אבל לא רק את הטעויות האישיות שלהם. הם גם מגלים פתיחות וסבלנות כלפי הטעויות של חבריהם. ומי מאתנו לא רוצה להיות בחברת אנשים שמקבלים אותנו גם בעת נפילתנו?

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה