תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

פניה שפירו – היפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

פניה שפירו
פניה שפירו היא מטפלת בקשיי תפקוד ולמידה באמצעות תנועה ומגע. פניה עובדת על פי עקרונות הפסיכותרפיה הגופנית ומשלבת בעבודתה את עקרונות שיטת אלבאום. לפניה תואר ראשון במדעי הרוח מטעם האוניברסיטה העברית, וכן היא בעלת תעודת הוראה.
פניה היא בעלת נסיון עשיר ורב-שנים בליווי והדרכת נוער במסגרות שונות בחינוך הבלתי-פורמלי. לפני תשע שנים, לאחר דרך ארוכה בתחום ההדרכה, החליטה פניה להעמיק את נגיעתה והיכרותה עם עולמם של בני האדם שהיא פוגשת, ופנתה ללמידה בתחום הטיפולי. מתוך מתן חשיבות וכבוד לגוף ככלי להקשבה כמו גם לביטוי והבנה, למדה פניה את שיטת אלבאום ובהמשך למדה במגמה לפסיכותרפיה גופנית. מאז מטפלת פניה בקליניקה פרטית, בבתי ספר וכן היא עובדת עם אוכלוסיות ייחודיות כגון מכורים נקיים, מורים ועוד. בנוסף היא מנחה חוגי תנועה לשיפור מיומנויות גופניות וחברתיות.

שיטת אלבאום ופסיכותרפיה גופנית
שיטות של טיפול בתנועה ובכלל- גישות הרואות בגוף ובנפש יחידה אחת, שחלקיה פועלים תוך השפעה הדדית, מתייחסות לגוף כאל כלי לביטוי של רגשות, מחשבות ורצונות שהם מעבר לביטוי המילולי. הגוף הוא סוג של ספר היסטוריה, והאופן שבו האדם מתייחס אליו ומתנהל עמו מספר לאדם ולמטפל על ארגון העולם הפנימי של האדם, והדרך שעשה עד לנקודה הנוכחית. שיטת אלבאום והפסיכותרפיה הגופנית מבקשות להביא את האדם לפתח מודעות לגופו, להכיר אותו ואת יכולותיו, ללמוד להתבונן בעצמו ללא שיפוטיות ולהבין כיצד הגיע, יחד עם גופו, למקום הוא נמצא כעת. דרך הכרה והתבוננות זו אדם יכול ללמוד גם דרכים חדשות לבטא ולהמשיג את רצונותיו, קשייו וזכרונותיו וליצור עבור עצמו כלים שיסייעו לו לשפר את רווחתו הנפשית.

היפר- אקטיביות
היפר- אקטיביות היא פעלתנות יתר. התנהגות היפר- אקטיבית מאפיינת לרוב ילדים ובוגרים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, אך ברמות מתונות יותר ניתן למצוא אותה אצל חלק גדול מבני האדם. ההתנהגות ההיפר- אקטיבית מתבטאת במספר אופנים: קושי בעיכוב תגובה (אינהיביציה), במסגרתו ילד היפר- אקטיבי מתקשה לווסת את התנהגותו ולחדול מפעילות מסוימת, אי שקט פסיכו- מוטורי, כלומר צורך מתמיד בתנועתיות וקושי לשבת בשקט וברוגע (אצל בוגרים היפר- אקטיביים הדבר מתבטא לעתים בהרקדת הרגל או תיפוף באצבעות), קושי לעסוק בפעילות אחת בלבד וצורך מתמיד בדיבור. בנוסף, להיפר- אקטיביות השלכות רגשיות וחברתיות. הן הילד והן הבוגר הסובלים מהיפר- אקטיביות, מציבים בפני סביבתם הקרובה אתגר משמעותי בלהכיל אותם ולהתקרב אליהם. ילדים אלה מתקשים פעמים רבות למצוא את מקומם בחברת הילדים מאחר והם פועלים “בקצב אחר” לעומתה ילדים עמם הם אמוריןם לשחק ולהתחבר. ילדים אלה גם עשויים לחוות אכזבה וניכור מצד הורים ומורים, שמתעייפים מהם ונוטים להקדיש להם פחות תשומת לב. כבוגרים הם עשויים להיקלע לעימותים עם דמויות סמכות או קולגות, שלא תמיד מבינים ומעניקים את היחס האמפטי מול הקושי שהאדם מגלה. בכך, הסובלים מהיפר- אקטיביות חשופים לתסכול ופגיעה בדימוי העצמי יותר משאר האוכלוסיה.
פניה שפירו עובדת עם ילדים הסובלים מהיפר- אקטיביות. בעבודתה עמם, פניה והילדים לומדים להכיר, באמצעות התנועה, את הצרכים והאתגרים שההתנהגות ההיפר- אקטיבית מציבה בפני הילד, את היכולת לווסת ולהרגיע את המנועים הפנימיים העומדים בבסיס ההתנהגות ההיפר- אקטיבית, לקבל באהבה ובאהדה את הצורך האישי לנוע ולפעול מחד, וגם ללמוד לשלוט בו ולהרגיע אותו מאידך.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה