תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

פניה שפירו – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

פניה שפירו והמאפיינים הייחודים של טיפול רגשי בעזרתה

פניה שפירו – רקע כללי ועקרונות מנחים בעבודה

טיפול שמביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של המטופל מורכב מגורמים רבים. פניה שפירו יודעת זאת היטב, ולאורך השנים של הפרקטיקה שלה היא למדה להכיר ולספק את כל הגורמים האלה, על מנת להעניק למטופליה את האפקט ההוליסטי – לשפר את כל תחומי החיים. פניה שפירו מבססת את טיפוליה על שיטת אלבאום והפסיכותרפיה הגופנית. שילוב זה יוצר את האפקט ההוליסטי, משום שהוא מספק פורקן מעולה לאנשים שלא מצליחים “לדבר” את דרכם החוצה מבעיותיהם. הטיפול באמצעות תנועה ומגע של פניה שפירו מעניק לכל אדם את היכולת לבטא את עצמו בדרך הנוחה לו, לשחרר לחצים ומצבורי אנרגיה, ועוד. הבסיס החזק של פניה בתחום הדרכה וליווי לילדים ובני נוער נתן לה את הרקע הדרוש ליצירת קשר נוח, חברי ופתוח עם מטופליה. הניסיון העשיר שלה, יחד עם הגישה הייחודית, יוצרים את הטיפול האיכותי ביותר עבור אנשים שמחפשים להתבטא בצורה פיזית יותר, מאשר בצורה המילולית.

האם טיפול רגשי באמת תורם למצב הנפשי של המטופל?

טיפול רגשי זהו תחום שלוטה מעט בערפל עבור אנשים שונים המתעניינים בתחום הטיפולי. רבים לא מבינים את החשיבות של הרגשות שלנו, ואת ההשפעה שיש להם על חיינו. טיפול רגשי נועד לעזור לנו להכיר, להבין ולהתמודד עם רגשות שעשויים לעיתים להפריע לנו ואף לפגוע בתפקוד היומיומי שלנו. טיפול רגשי זוהי הדרך להתחבר לעולם הפנימי שלנו, ושם למצוא את התשובה לשאלה החשובה – מה מפריע לנו? מה יוצר את תחושת הדיכאון, עומד בפני יצירת קשרים אישיים? מאיפה הפחד לנסות משהו חדש? למה מראש חושבים על הפסד וכשלון, מבלי לנסות אפילו? טיפול רגשי דואג למצוא את השורשים האמיתיים של הבעיות שלנו. בעוד פסיכולוגיה עוסקת בקשרים המוקדמים בחיינו והקשר שלהם לחיינו העכשוויים, טיפול רגשי מתמקד על כיצד קשרים אלה גורמים לנו להרגיש. הפוקוס הזה מאפשר להתמקד בעיקר. הרי מה שחשוב זה לא מה קרה בחיינו, אלא כיצד הרגשנו לגבי זה, וכיצד זה עיצב לנו את התפיסה. בדיוק על כך מתמקד פניה שפירו במהלך הטיפול הרגשי שלה.

טיפול רגשי עם פניה שפירו

פניה שפירו מספקת טיפול רגשי באמצעות תנועה ומגע. מדובר בגישה מיוחדת ומקורית, המשלבת את שיטת אלבאום עם התפיסה החדשה שבה הגוף מדבר במקומנו, ועוזר לחשוף את הבעיות האמיתיות שלנו. כך גם לגבי הרגשות. פעמים רבות הגוף חושף בצורה ברורה את הרגשות שלנו, ועל ידי מגע מסוים, תנועות מסוימות או שיטות שחרור מגוונות – ניתן למצוא את המקור של רגש מסוים, ואפילו להשפיע עליו, לשנות אותו, לשחרר את הגוף מהשפעתו הרעה. פניה שפירו מנוסה במתן טיפול רגשי שלא מתמקד במילים, אלא בתחושות, בשפת הגוף, ובביטחון השקט בכך, שהמטפלת מבינה ללב המטופל, ויודעת את כאבו, ואפילו יודעת כיצד לגרום לו להרגיש טוב יותר. טיפול רגשי באמצעות תנועה ומגע של פניה שפירו זהו הטיפול המושלם עבור מטופלים בכל גיל שרוצים למצוא את המקור הרגשי לבעיותיהם ולפתור אותו, מבלי להתבסס על שיחות, אלא באמצעות הגוף שלהם, שמדבר בעדם. 

כתובת: קריית טבעון, אזור עמק יזרעאל, יוקנעם 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה