תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

צופית שביט – טיפול באמצעות בעלי חיים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול בילדים ונוער

צופית משתפת מניסיונה ומספרת כי לא פעם היא פוגשת זוגות הורים, שופעי אהבה והערכה לילדיהם, שדווקא מתוך החוויה הזו חווים קושי לכוון אותם ולהעניק להם כלים, להתוות להם דרך ולייצר עבורם מסגרות מתאימות למימוש הפוטנציאל האדיר שלהם, באופן שיאפשר להם לחוש מוצלחים, מוכשרים וגם אהובים ומוערכים. למה? הורים כאלה חווים את חוסר האונים והתסכול הכי משמעותיים דווקא במצבים בהם ילדם הכי זקוק להם: כשהוא חווה קשיים בלימודים, קשיים חברתיים או כשהוא עובר כל סוג של משבר אחר. במצבים כאלה צופית רואה את תפקיד המטפלת כדמות מכילה, תומכת ומכווינה עבור הילדים ההורים, וכדמות מאפשרת מרחב מעצים ומטפח עבור הילד.

טיפול באמצעות בעלי חיים

טיפול באמצעות בעלי חיים (או בשמו הלועזי: זואותרפיה) הוא גישה טיפולית המסתייעת בבעלי חיים על מנת לסייע לקדם תהליכים שייטיבו עם רווחתו של המטופל. דוגמא בולטת לתועלת שקשר עם בעלי חיים בטיפול יכול להביא מגיעה מתחום הטיפול באנשים בעלי קשיים חברתיים והפרעות תקשורת (הפרעות הספקטרום האוטיסטי). קשר עם החיה מזמין ומאפשר אינטראקציות והתנסויות עבור המטופל, שמסיבות שונות לא מתאפשרות עבורו ביומיום. דרך התנסויות אלה, ניתן להביא את המטופל לתובנות לגבי עצמו ועולמו, ולתת לו “לטעום” חוויות שעד כה נרתע מהן או לא ידע כיצד לגשת אליהן (למשל- יצירת קשר, משחק, הזדהות עם החיה והבנת עולמם של בני האדם דרך הבנת עולמה).
צופית שביט מדגישה כי טיפול בעזרת בעלי חיים הוא תהליך ממוקד, אשר לו מטרה ברורה המוסכמת על המטפל והמטופל (וגם הוריו, במקרה של טיפול בילד) בתחילת הטיפול. מהלך הטיפול מותאם באופן אישי לכל ילד וילד על פי הצרכים והמטרה הטיפולית שלו. טיפול באמצעות בעלי חיים יכול לגעת במגוון רחב של קשיים: תסכול וקושי רגשי, קשיים ביצירת קשר חברתי, התמודדות עם קשיי קשב וניהול עצמי, התארגנות, התמודדות עם חרדות ופחדים (כלליים או מממוקדים), העצמת העניין והמוטיבציה בתחומים שונים, העצמה וחיזוק של הדימוי העצמי וההערכה העצמית ועוד.

המפגשים הטיפוליים נבנים סביב הקשר בין הילד לחיה, בתיווך המטפלת, ובמהלכם נעשה שימוש במגוון כלים הכוללים שיחות, משחקים, דמיון מודרך ומגע עם בעלי החיים. באופן טיפוסי, מסגרת הטיפול היא מפגש שבועי למשך 14-16 שבועות.
נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה