תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ציפי כץ – אימון ממוחשב

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שמי ציפי כץ, בעלת מרכז טיפולים, ששם למטרה לתת טיפול רב תחומי לילד המתקשה ולמשפחתו מתוך הבנה וניסיון  אישי ולא רק מקצועי. כאם לשלושה ילדים מאתגרים מאוד  ומדהימים, שקיבלו ממני בירושה גנטית “קשיים” בתחומים שונים, וכדיסלקטית בעלת ADHD, שמתי  לעצמי למטרה לעזור לילדי. לכן למדתי והתמחיתי בגישות עבודה שונות. שאפשרו לי ולילדי להתגבר על הקשיים ולהצליח בחיים ובלימודים נגד כל הסיכויים.

הטיפול שלי משלב מגוון רחב של אימונים פיזיים וממוחשבים, המאפשרים שיפור רב בחייו  ובתפקודו של כל מתאמן – שיפור בהישגיים הלימודיים, החברתיים והתעסוקתיים. בתהליך האימון אנו עוסקים באסטרטגיות  למידה ובכלים רגשיים שמסייעים לשפר את ההישגים על ידי תרגום, העברה ושיקוף של המיומנויות הנלמדות  לחיים היום יומיים (לימודים, עבודה) עד לתוצאות הרצויות.

איך מבצעים אימון ממוחשב

אימון ממוחשב מתבצע באמצעות תוכנה הדומה למשחק. התוכנה קלה מאוד  להפעלה והיא מיועדת לבני כל הגילאים –  החל מילדים צעירים ועד למבוגרים.

מי יכול להשתמש בתוכניות לאימון ממוחשב?

השימוש בתוכניות לאימון ממוחשב מיעוד לכול האוכלוסייה, ילדים ומבוגרים כאחד. האימון מאפשר לייעל את התפקודים ולהפוך את החיים לקלים יותר. כך, למשל, בעזרת האימון אפשר לטפל בכאלה שסובלים מאימפולסיביות, מבעיות זיכרון, מבעיות בלימודים, מחוסר סדר וארגון ועוד. האימון הממוחשב מיועד גם לאנשים לאחר אירוע מוחי או פגיעות ראש, אנשים הסובלים מלחץ וחרדות, אנשים המגיבים באיטיות, המעוניינים לשפר הבנת הוראות, ביצועים ניהוליים, התמצאות במרחב וכיוונים.

האם האימון  הממוחשב עוזר ?

מחקרים רבים, בין לאומיים, הוכיחו ואף המליצו על  אימון שיטתי בעזרת תוכנות לאימון אישי – נוירו-קוגניטיביות, שמשפרות או מחזקות או מפתחות קשרים נוירולוגיים אחרים לצורך תפקוד יעיל של מיומנויות כמו קשב וריכוז, זיכרון, שליפה, הערכת זמן, שיום ויכולת התאמה למצבים משתנים, הורדת רמת האימפולסיביות, רגזנות, חרדות ומתח נפשי.

אני משלבת בטיפול שיטות שונות של  אימון נוירו קוגניטיבי לאימון המוח, שפותחו על ידי חוקרים שהתמחו בפיתוח תהליכים לשיפור התפקוד המוחי בכול גיל ואף נבדקו במחקרים קליניים.

סוגי האימונים הממוחשבים המתבצעים אצלי

אימון ממוחשב לבעלי הפרעת קשב  וריכוז

התוכנה הממוחשבת מבוססת על אימון חוזר ושיטתי של 3-4 פעמים בשבוע, במשך 25 דקות כל פעם. התוכנה בודקת את התפקוד החשיבתי, רמת הקשב והריכוז, זמן התגובה, וכן את יעילות העבודה והלמידה של המתאמן. האבחון הממוחשב כולל מילוי שאלון שהמתאמן או הוריו ממלאים. על בסיס נתונים אלו התוכנה מכינה עבור המתאמן תוכנית אימון אישי וייחודית לו. התרגילים השונים שמים דגש על שיפור הקשיים של המתאמן. המטרה של תכנית האימונים היא להעלות את גלי המוח הנדרשים לתפקוד קשב וריכוז למצב יעיל בכל ההיבטים. יש משוב מידי לאחר כל תרגיל, שמאפשר שמירת  המוטיבציה ושיפור ההישגים. השימוש בתוכנה הוא אישי ודיסקרטי, ומתנהל בעזרת שימוש בשם משתמש וסיסמה אישית.

האימון מיועד לילדים צעירים, בני נוער, סטודנטים, מבוגרים, מקומות עבודה בהם יש אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז ADHD ו/או לקויות למידה, קשיים  בזיכרון, סדר בארגון.

אימון ממוחשב לשיפור הזיכרון

בדומה לתוכנה הקודמת, האימון המוחי לזיכרון טוב יותר מתבצע בזמן אמת. התוכנה מבצעת את האבחון למתאמן, מעבדת את הנתונים, ועל פי זה מתאימה את תכנית האימון האופטימאלית. ההתאמה מתבצעת בהתאם לגיל המתאמן. ההתקדמות מדורגת, בהתאם ליכולת המתאמן. אפשר לראות בכל עת את מהלך ההתקדמות, כיון שהוא נשמר בכרטיס אישי, הכולל תצוגה גרפית.

השימוש בתוכנה קל וידידותי. המשתמש מקבל הרשאה אישית, שבאמצעותה הוא נכנס לתוכנה.

תכנית שיפור הזיכרון מאמנת לזכירה מהירה ועקבית. היא מעניקה למשתמש אסטרטגיות (טיפים) לביסוס ושיפור הזיכרון.

אימון ממוחשב ביופידבק

בסיוע האימון הממוחשב ניתן משוב חזותי. המשוב כולל תצוגה מגוונת ומכיל גם משחקים. אלה מאפשרים תצוגה מידית של מצב המתאמן ומראים כיצד מצבו משתנה בזמן אמת. בעזרת הטיפול יכול המתאמן  לפתח מודעות עצמית, שליטה וויסות ואיזון של התחושות, התנהגויות ותגובות. האימון בביופידבק מסייע לחיות חיים טובים יותר. הטיפול  הוא לא חודרני ואין לא תופעות לוואי.

ביופידבק משפר מצבים של  לחץ נפשי, שליטה בכעסים, חרדה ועוד. כמובן שאפשר לשלב בו גם טכניקות נוספות כמו מדיטציה או דמיון מודרך.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה