תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

קלינאית תקשורת במי היא מטפלת וכיצד?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

קלינאית תקשורת במי היא מטפלת וכיצד?
ילדכם הרך סובל מבעיות תקשורת? הילד סובל מבעיות שמיעה, דיבור, גמגום, עיכוב שפתי, עיכוב התפתחותי או לקויות למידה? בן המשפחה עבר תאונת דרכים קשה ונפגע בראשו ולכן איבד את יכולת הדיבור? מישהו במשפחה עבר אירוע מוחי או שבץ מוחי? פנו בהקדם אל קלינאית תקשורת על מנת להעניק להם טיפול מתאים בהקדם.

מידע על קלינאית תקשורת
קלינאית תקשורת היא מי שלמדה לימודים פארא רפואיים, הלימודים אורכים כארבע שנים. עם תום הלימודים, קלינאית תקשורת תעבוד בתחום כשנה, לאחריה היא תקבל תעודת הסמכה ממשרד הבריאות. קלינאות תפקידן הוא לאבחן ילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות דיבור, הגייה, בליעה, ריור ובעיות תקשורת, כגו כן הן מטפלות בסובלים מגמגום. גמגום דרך אגב, יכול לנבוע מחרדות ובעיות רגשיות, ולכן יש לעבוד תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם אנשי מקצוע כגון פסיכולוגים או פסיכיאטרים. לאחר האבחון המקיף ואיסוף נתונים על המטופל, תבנה הקלינאית תוכנית טיפולים מפורטת המתאימה לצרכיו הספציפיים של כל מטופל ומטופל. המקצוע ככלל, מיועד אך ורק לאנשים שאוהבים לעזור ולסייע, אנשים אשר מגלים אמפטיה וחמלה כלפי המטופלים..

ממה נובעות הבעיות?
בעיות שפה, דיבור ותקשורת יכולות לנבוע בשל סיבות קוגניטיביות, פיזיות, רגשיות, בעיות קואורדינציה ועוד. בעיות בהגייה ובליעה למשל, יכולות לנבוע מחולשת שרירים למשל כמו בשיתוק מוחין. כאשר מדובר על הפרעות הגייה, הן יכולות לנבוע מחירשות, לקויות שמיעה או אפזיה. גם הסובלים מאוטיזם, בשל בעיות התקשורת שלהם, נדרשים לטיפול של קלינאית תקשורת, ובהקדם האפשרי.

מהי המטרה?
המטרה היא לאפשר תקשורת טובה יותר עם הסובבים. הרי האדם כמו שאר בעלי החיים, הינו חיה תקשורתית, וללא תקשורת קשה מאוד לשרוד בעולם הזה. קלינאיות תקשורת תיצורנה אצל המטופל תקשורת טובה יותר עם סביבתו. קלינאיות עובדות במגוון רב של מקומות: קופות חולים, בבתי חולים, במרפאות, במכונים להתפתחות הילד, בקליניקות פרטיות, במסגרת החינוך המיוחד ועוד מגוון מקומות עבודה. המקצוע הינו מבוקש במיוחד ולכן רף הקבלה ללימודים הינו גבוה מאוד. קלינאית תקשורת מטפלת באוכלוסיות רבות ומגוונות, בפעוטות, ילדים, בני נוער ומבוגרים הסובלים מבעיות שפה ותקשורת. ישנם קלינאי תקשורת העובדים ביחד עם צוות שלם, אשר כולל אנשי מקצוע ממגוון רב של מקצועות: רופאים, עובדים סיעודיים, עובדי חינוך, פיזיותראפיסטים, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועוד. כל איש מקצוע כזה מנדב עוד מידע ואינפורמציה חשובה על המטופל. ביחד הם אוספים את הנתונים ובונים תוכנית טיפול מדוקדקת ומוקפדת לכל מטופל. כל אנשי המקצוע נפגשים אחת לכמה שבועת או בתדירות גבוהה יותר.

כל כמה זמם נערכים הטיפולים?
גם כאן כל מקרה לגופו, קלינאית תקשורת היא זו שתחליט האם מדובר על טיפול חד שבועי, האם מדובר על טיפול דו שבועי, האם מדובר על אחת לחודש, או אולי בכלל מדובר על טיפול קבוצתי? הטיפולים אורכים בין שעה לשעה וחצי. כאשר מדובר על אנשים מבוגרים, הטיפול בהחלט יכול לארוך כשעה וחצי, כאשר מדובר על טיפול בילדים רכים בשנים, חצי שעה בהחלט תספיק, מכיוון שלילדים קטנים קשה מאוד לשמור על קשב וריכוז לאורך זמן.

אבחון מוקדם
אבחון מוקדם על ידי קלינאים הינו הכרח המציאות. ילדים הסובלים מקשיי שפה וקשיי דיבור, סיכויי ההצלחה שלהם בעתיד יורדים. על מנת לאפשר לילדים הללו ילדות נורמאלית ככל האפשר ועל מנת שיגדלו להיות מבוגרים מסופקים ומצליחים, אנשים עובדים, לומדים, אנשים פרודוקטיביים, כדאי להקדים טיפול ככל הניתן. זאת גם על מנת למנוע מהילדים תסכולים רבים, אכזבות וירידה בביטחון העצמי ובדימוי העצמי. יש להקנות לילדים את כל הכלים האפשריים והנחוצים על מנת להתגבר על בעיות השפה והדיבור שלהם

יש לכם שאלות בתחום? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז  

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה