תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

קלינאית תקשורת וסיוע למי שסובל מבעיות תקשורת עם הסביבה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

קלינאית תקשורת וסיוע למי שסובל מבעיות תקשורת עם הסביבה
קלינאית תקשורת היא מי שאמונה על עבודת תקשורת עם מטופלים הסובלים מלקויות תקשורת כאלה ואחרות. מדובר הן על ילדים והן על מבוגרים. בארץ ניתן למצוא הרבה אנשי מקצוע טובים, מיומנים ומוסמכים אשר יעניקו את מיטב הטיפולים לסובלים מבעיות תקשורת.

מיהי קלינאית תקשורת?
קלינאית תקשורת היא מי שקיבלה תעודת הסמכה תואר ראשון בקלינאות תקשורת. קלינאית מתמחה בבעיות וההפרעות הללו: באבחון הסובלים מבעיות תקשורת, בייעוץ, בטיפול ואפילו יש גם קלינאיות תקשורת המתמחות במחקרים, אלה הן קלינאיות אשר למדו לתואר שני ויכולות לעסוק במחקר. קלינאית תקשורת מטפלת בסובלים מבעיות שמיעה, בעיות הגייה, מהפרעות תקשורת כגון אוטיזם ו PDD, ובמי שמדבר באופן לקוי ומי שסובל מבעיות בליעה. קלינאיות תקשורת מטפלות הן בילדים אבל הן במבוגרים הזקוקים לפעילויות שיקומיות, כגון פגועי ראש למשל, אנשים שחוו שבץ מוחי , אירוע מוחי ועוד. קלינאיות תקשורת מטפלות גם בילדים היודעים לדבר שתי שפות, מדובר על ילדים רכים בשנים, ובילדים חרשים. מטרת העל היא להקנות למטופלים מיומנויות תקשורת טובות יותר והבאה לדיבור תקין.

למה תקשורת כה חשובה?
היכולת לתקשר עם הסביבה היא הבסיס האינטראקטיבי של כל בן אדם. בני האדם הינם חיות חברתיות תקשורתיות, התקשורת הינה חיונית ליכולות ההישרדות שלנו, ללא אמצעי תקשורת פשוט לא נוכל לשרוד ולהתקיים. לא רק בני האדם זקוקים לתקשורת, אלא גם בעלי החיים. מהן מיומנויות תקשורת? מדובר על קליטה של מידע והעברה של מידע לאחרים, מבלי היכולות הללו, תפקודו של בן האדם תהיה לקויה בחסר. קלינאית תקשורת היא מי שמתמחה בבעיות רבות, כגון בעיות דיבור, הן מטפלות בילדים הסובלים מעיכוב שפתי, ולמי שסובל מבעיות שמיעה ושפה, כאמור, הן ילדים והן מבוגרים, אבל כמובן, על פי הנסיבות. הקלינאיות מטפלות גם לא פעם במי שסובל מלקויות למידה, גמגום ולקויות שמיעה. לפני שמתחילים בטיפול, יש לבצע בדיקת שמיעה ולוודא שהמטופל שומע היטב.
כדאי להתחיל בטיפול כמה שיותר מוקדם.טיפול מוקדם הוא המפתח להצלחה עם המטופלים. ככול שתתחילו לטפל בבן המשפחה מוקדם יותר, כך ייטב לו ולכם. טיפול מוקדם יכול גם למנוע בעיות, ולאפשר לסובלים מלקויות דיבור ותקשורת לחיות חיים טובים ושלמים למרות המגבלות. לעיתים רבות מדובר על מצב הפיך, והילדים או המבוגרים נרפאים לחלוטין. היכן עובדת קלינאית תקשורת? קלינאיות תקשורת עובדות במוסדות חינוכיים, בבתי ספר, בתי ספר לחינוך מיוחד, גנים רגילים וגנים טיפוליים, במכונים השונים להתפתחות הילד, וגם במכונים פרטיים או קליניקות פרטיות משלהן. מדובר על מקצוע מבוקש במיוחד, מקצוע אשר סיפוק רב לצידו, מקצוע אשר מציל חייהם של אנשים.

מתי פונים?
אל קלינאית תקשורת פונים עוד בגיל מאוד צעיר מכיוון שגם לתינוקות ישנן יכולות תקשורת, מהרגע בו הם נולדים. והיה וישנה בעיה התפתחותית מאובחנת, מומלץ להתחיל בטיפול בגיל כמה שיותר צעיר, על מנת למנוע בעיות בעתיד. ילדים הזקוקים במיוחד לטיפולן של קלינאיות, הם ילדים כבדי שמיעה, ילדים עם עיכוב שפתי וילדים הנמצאים על רצף הספקטרום האוטיסטי. הטיפול יסייע לילד הצעיר ליצור תקשורת עם הסביבה הקרובה, מה שמאוד חיוני לבריאותו הנפשית אבל גם הפיזית.

כמה מילים על אבחון
קלינאיות קודם כל, ועוד בטרם הטיפול, יאבחנו אצל הסובלים מבעיות תקשורת, ועל פי האבחון יתאימו תוכנית טיפול אופטימאלית. עוד בטרם אופיו של הטיפול, הקלינאית תאסוף כמה שיותר חומר על המטופל על מנת להעניק לו טיפול ממצה ונקודתי. לעיתים, כאשר מדובר על ילדים, הקלינאית תערוך תצפית הן בבית הילד והן במסגרת החינוכית, על מנת לבדוק אינטראקציה עם הסובבים.

יש לכם שאלות בתחום? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה