תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

רחל דנקנר – אבחון וטיפול בהיפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רחל דנקנר היא מאבחנת ומטפלת בשיטת “אלבאום”. רחל מבצעת אבחונים מתקדמים וטיפולים אישיים, אשר מביאים לשיפור במספר רב של קשיים והפרעות כגון היפראקטיביות וקשיים לימודיים. רחל מאפשרת לתלמידים, ילדים, מתבגרים ובוגרים, לטפל בהפרעת ההיפראקטיביות- שהפכה להפרעה שכיחה בשנים האחרונות. רחל מטפלת מוסמכת, אשר מטפלת בקליניקה פרטית נעימה.

הפרעת היפראקטיביות הינה הפרעה פיזית- התנהגותית, אשר מתפתחת בעקבות שינויים נוירולוגיים- התפתחותיים במוח. הפרעה זו משפיעה על היכולות האישיות של האדם ומקשה עליו בביצוע של משימות ואתגרים מסוימים. לפעמים, הפרעה זו היא חלק מהפרעה רחבה יותר שהיא הפרעת קשב וריכוז.

היפראקטיביות היא הפרעה אשר מייחסת לתגובות, ליכולות ולדרכי התגובה של האדם. מנקודת מבט חיצונית, האדם ניראה לחוץ, תזזיתי, לחוץ, מתוח וחסר שקט- ולרוב כך גם המצב. האדם הלוקה בהפרעה מתקשה בביצוע של משימות מורכבות לאורך זמן, או בכלל בביצוע של משימות אשר דורשות למשל עדינות, התמדה, רגישות תנועתית כמו כתיבה או ישיבה לאורך  זמן בכיתה. לרוב, הלוקים בהפרעה נולדים עמה והיא מלווה אותם לאורך כל חייהם. ההפרעה אינה חולפת והאדם מתמודד עמה בתחומים רבים במהלך חייו.

תלמידים רבים בעלי הפרעה זו לפעמים לומדים בעזרת שיטות לימוד שאינן מתאימות להם, או  במסגרת חברתית שמעצימה את ההשפעות השליליות של ההפרעה או מאפייני אישיות שמשתלבים לתוך ההפרעה ומקצינים אותה. אך יחד עם זאת, להפרעה זו ישנם היבטים פיזיים נוספים, אשר קשורים למערכת הגוף. הטיפול על בסיס שיטת אלבאום, כפי שרחל מבצעת, ממוקד לאותן תופעות פיזיות של הגוף והקשר שבין מערכות גוף שונות. בדוגמה הבאה מפורט קשר אפשרי שגורם לקשיים: בעקבות הפרעת היפראקטיביות, ישנו קושי רב במוטוריקה עדינה. התלמיד חש מתח שרירי רב, בכל פעולה בה הוא מפעיל את הידיים: החל מצחצוח שיניים, דרך זריקה של כדור, ציור, גזירה, הדבקה, רכיסת כפתורים, אחיזת כלי אוכל ועוד. המתח שמצטבר בשרירי הידיים ובגוף גורמים לדיכאון, תסכול וחוסר שקט, כמו גם השפעה על מצב רוח. תופעה זו של הצטברות מתח אף יכולה להביא לדימוי עצמי נמוך- קושי רב בהתמודדות עם משימות “פשוטות” יחסית. התופעה יכולה לגרום לתלמיד להימנע מפעולות אלו ולפתח רגשי חוסר- מסוגלות. בהקבלה ללימודים, התלמיד יאחז את כלי הכתיבה בחוזקה וישקיע מאמץ רב בכתיבה וציור. מצב מורכב זה יכול לגרום לפתיחת פער לימודי גדול ולפגיעה ברמת הלימוד.

בעזרת הטיפול המיוחד שרחל מעניקה לתלמיד, ניתן לשחרר את המתח שמצטבר בידיים. שחרור המתח נעשה ע”י סדרת תרגילים ייחודית שפותחה בשיטה. על-פי עקרונות השיטה, בגוף האדם קיימות ארבע מערכות עיקריות, שעובדות במקביל ובתאום קריטי ביניהן: מערכת אנרגטית, מערכת גוף, מערכת רגשית ומערכת קוגניטיבית. ברגע שאחת ממערכות אלו יוצאת מהאיזון, כל שאר המערכות מושפעות ונפגעות. על ידי השיטה, ניתן לאזן את המערכת, להביא ליצירת שלווה פיזית ופסיכולוגית.

רחל- כמאבחנת ומטפלת ותיקה, מדגישה את החשיבות של ביצוע אבחון לפני הטיפול. בטיפול ישנו דגש מיוחד על הצרכים והבעיות האישיות. רק ע”י הבנת הבעיות האישיות, המקור לבעיות ודרך השפעתן ועד לפרטי המידע המקיפים של האבחון, ניתן להגדיר מהי מטרת הטיפול, מהו קצב הטיפול, הדגשים המיוחדים והדרך האישית והנכונה לטיפול. רק כך יהיה הטיפול יעיל עד לרמה הגבוהה ביותר ויביא תוצאות נפלאות.

האבחון שמבוצע ע”י רחל כולל אבחון מוטורי ואבחון כירולוגי פסיכו-דיאגנוסטי.

כפי שנאמר לפני כן, הטיפול כולל סדרת תרגילים גופניים שונים- ממוקדי מטרה ומותאמים לצרכים האישיים על פי האבחון. האימון המיוחד והתרגול, הם שיוצרים תיקון נכון ושיפור היכולות. הטיפול מביא לכדי שיפור משמעותי ביכולות קריאה, כתיבה וחשבון- המיומנויות הבסיסיות, ויסות החושים האישיים, שיפור יציבות השלד ושליטה נכונה בגוף, משפר תחושות “רעות” של הפרעת היפראקטיביות ועוד.

הנכם מוזמנים לקליניקה פרטית באשדוד, לשם התחלת תהליך אישי ומרתק, שיביא אתכם כתלמידים, כילדים או כהורים- להרגשת שליטה באתגרים, התמודדות נכונה עם קשיים ובעיקר מיצוי הפוטנציאל האישי- יחד עם ההפרעה וללא השפעתה השלילית עליכם.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה