תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

רחל דנקנר – אבחון וטיפול בלקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רחל דנקנר הינה מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה. רחל מבצעת סדרת טיפולים מתקדמים על בסיס שיטת “אלבאום”. על בסיס שיטה זו, דרך סדרת תרגילי גוף-נפש ניתן לשפר לקויות למידה, הפרעות התפתחותיות ולהביא את התלמידים לכדי מימוש הפוטנציאל האישי.

לקויות למידה הוא שם כולל למשפחה של קשיים התפתחותיים של ילדים ומבוגרים. לקויות למידה באות לידי ביטוי בעיקר בפגיעה במיומנויות למידה בסיסיות כגון קריאה, כתיבה וחשבון. הלקויות גורמות לפתיחת פערים לימודיים-  אל מול שאר בני גילו, מינו ורמת השכלתו של האדם ולקשיים אישיים נוספים שנוצרים עקב כך. לקויות הלמידה העיקריות הן דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה.

לקויות למידה נוצרות בעיקר עקב גורמים נוירולוגים- התפתחותיים אצל האדם. תהליכים ושינויים שונים במוח האדם, גורמים לשינוי התהליך הטבעי של למידה וליצירת דרכי תגובה וסימפטומים שונים- אשר משבשים את יכולות הלמידה הבסיסיות.

בניגוד לעבר, אשר בו לא אובחנו כלל ילדים בעלי לקויות, כיום ניתן לבצע אבחון מקצועי ולאחריו טיפול איכותי. ישנה חשיבות רבה לאבחון מקצועי וטיפול אישי בגיל צעיר עד כמה שניתן- על מנת למזער את הפגיעה של הלקויות על שנות הלימוד ובנוסף, לאפשר יצירת כלים לימודיים ואסטרטגיות למידה נכונות. לרוב, לקויות הלמידה אינן חולפות ומלוות את האדם לכל אורך חייו ועל כן- גם כאן מודגשת החשיבות של אבחון מקיף וטיפול אישי בהתאם לאבחון.

רחל דנקנר הינה מאבחנת ומטפלת מקצועית על בסיס שיטת אלבאום. שיטת אלבאום פותחה ע”י משה אלבאום לפני שנים רבות ומאז פותחה והפכה לשיטה מובילה בטיפול בילדים ומבוגרים. ישנן שיטות טיפול מגוונות, כאשר המפורסמת בהן היא השימוש בתרופה הכימית- ריטלין. שיטת אלבאום מציעה שיטת טיפול איכותית, בעלת השפעות ארוכות טווח ויעילות- במקום לתת תרופה נקודתית שרבים פיתחו תלות בה.

כל פעולה שהאדם מבצע, בין אם מדובר בפעולה לימודית, רגשית, התנהגותית או חברתית- מבוססת על ארבע מערכות עיקריות בגוף: מערכת אנרגטית, מערכת גוף, מערכת קוגניטיבית ומערכת רגשית. כאשר ארבע מערכות אלו עובדות באיזון ובתיאום האחת- עם השנייה, אז התפקוד הטבעי של האדם הוא תקין וסדיר. כאשר ישנה יציאה מאיזון ואחת המערכות נפגעת בתפקודה, ניתן לראות סימפטומים כגון לקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז.

לשם ביצוע טיפול איכותי, כפי שמסבירה רחל, יש לבצע אבחון מקדים ומקיף. בעזרת האבחון, ניתן להגיע למקור הלקויות, לדרך השפעתם של הלקויות, לחזקות וחולשות שקיימות, למידת השילוב שבין לקות למידה קיימת ובעיה אישית ועוד. כל הנתונים הללו נמדדים ברמה האישית, אשר רק בעזרתם ניתן להגדיר את מטרת הטיפול, את הדרך האישית הטובה ביותר להגיע לכדי הצלחה ואת סוג הטיפול הספציפי שנדרש- מתוך שיטת אלבאום.

שיטת אלבאום מבוססת על סדרת תרגילים פיזיים, אשר משלבים בתוכם היבטים רגשיים, תנועתיים, פסיכולוגיים ואנרגטיים. לאחר ביצוע אבחון נכון, רחל מבצעת תרגילים מיוחדים עם הילדים, אשר מביאים לחיזוק המערכת הפיזית, לוויסות החושים הקיימים, לחיזוק השליטה בגוף, העלאת הביטחון העצמי, שיפור הדימוי העצמי, חיזוק היכולות החברתיות הקיימות ועוד.

גוף האדם הוא מכונה מופלאה. מכונה זו עובדת בתיאום מושלם לשם שימוש בכל היכולות והמיומנויות של האדם. ישנם קשרים מיוחדים ומורכבים בין כל האברים בגוף, עד לכדי עבודה במקשה אחת. שיטת אלבאום מלמדת את הילדים, התלמידים וההורים על  הדבר המדהים שנקרא “גוף האדם” ומביאה לכדי הבנה של קשרים ותהליכים מדהימים שקורים בגוף. רבים מופתעים לגלות עד כמה השיטה מוצלחת ומביאה לשיפור יכולות ורמת חיים.

כמו תלמידים רבים שהגיעו על מנת לקבל טיפול איכותי, גם אתם יכולים להגיע וללמוד על שיטה מופלאה ומטפלת מקצועית- שיכולים רק לשפר, לחזק ולתרום לכם את הכלים הטובים ביותר להצלחה בלימודים. אתם מוזמנים להגיע לקליניקה פרטית באשדוד וליהנות מטיפול איכותי.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה