תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

רחל דנקנר – אבחון MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רחל דנקנר
רחל דנקנר היא מאבחנת ומטפלת מוסמכת העובדת באמצעות שיטת אלבאום. רחל עובדת עם ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. במהלך לימודיה רכשה רחל את הבסיס לראייה המקיפה והמעמיקה של המטופל, בה דוגלת שיטת אלבאום, ומתוך ראייה זו בחרה להתמקד בהיבטים השונים של טיפול בילד, אותם היא מיישמת עד היום: בניית תכנית הטיפול בו, מיפוי הקשיים והכוחות, הכרת מערך התמיכה, יצירת שיתוף פעולה פורה עם בית הספר, תמיכה וליווי גם להורים וכיוב’. סיום הלימודים העניק לרחל את ההסמכה לעסוק בתחום אך הוא לא סימן עבורה את תום ההתפתחות והלמידה. רחל מקפידה, גם כיום, ליטול חלק בכנסים ובהשתלמויות שונות, ולאחרונה אף הרחיבה את תחומי עיסוקה והחלה לימודי פסיכודרמה.
רחל עובדת בקליניקה פרטית באשדוד ומקבלת מטופלים מהאיזור. מטופליה של רחל מגיעים אליה בעיקר עקב קשיים בהמודדות עם לקויות למידה, והם כוללים ילדים (החל מגיל ארבע) ומבוגרים.
רחל רואה חשיבות בטיפול קצר- מועד, כזה שלא ייצר אצל הילד תחושה כי הוא שונה מאחרים וזקוק להתערבות מתמדת שתלווה אותו.
רחל היא אם לשלושה וסבתא שני נכדים.

שיטת אלבאום
שיטת אלבאום היא גישה טיפולית הרואה בקשיי למידה, קשב וריכוז תוצר של חוסר איזון בין מערכות תפקוד שונות (רגשית, קוגניטיבית, גופנית ואנרגטית). לצורך השגת איזון שכזה השיטה מיישמת טיפול אינטגרטיבי המתייחס להיבטים אלה, והיא משלבת בתוכה עקרונות מתחום הריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה התפתחותית ונוירו- פיזיולוגיה.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה התפתחותית, כלומר- היא מולדת וכרונית, ולא נעלמת בבגרות (למרות שאופן הביטוי שלה כן עשוי להשתנות עם הגיל). במסגרת ההפרעה נפגעים מספר תפקודים המרכיבים את מה שאנו מכנים בשם הכולל “קשב”: היכולת להישמר ולהימנע מהסחות דעת, היכולת להתרכז במטלה או אובייקט למשך פרק זמן כלשהו, היכולת לפצל קשב בין מספר מוקדים (מולטי- טסקינג) והיכולת “להעביר” את הקשב ממוקד אחד לאחר. ההפרעה לרוב מלווה גם בהתנהגות היפר- אקטיבית ואימפולסיבית. מעבר להשלכות המידיות של קשיי הקשב (המתבטאות בעיקר בתחום הלמידה), להפרעת קשב וריכוז יש השלכות חברתיות ורגשיות לא פשוטות. ילדים הסובלים מהפרעת קשב מתקשים לעתים קרובות ליטול חלק במשחק ולמצוא את מקומם בחברת הילדים, והם עלולים לחוות את עצמן כמאכזבים את המבוגרים בסביבתם (הורים, גננות ומורים). מצבים אלה עלולים להביא לתסכול מתמשך ולפגיעה בדימוי העצמי.

אבחון MOXO
בגלל ההשלכות הנרחבות של הפרעת קשב וריכוז, קיימת חשיבות עצומה לאבחון קשיים אלה בשלב מוקדם. אחד הכלים החדישים והיעילים ביותר הקיימים כיום הוא אבחון MOXO . מבדק זה נמצא כבעל רמת הדיוק הגבוהה ביותר הקיימת כיום בשוק. בנוסף, בניגוד לכלים ה”מסורתיים” יותר, שנותנים בד”כ תשובה של כן/לא לשאלת קיומה של הפרעת קשב וריכוז, יתרונו של מבדק MOXO הוא במתן פרופיל מפורט של תפקוד האדם המאובחן במגוון היבטים של קשב: היפר- אקטיביות, אימפולסיביות, קשב ותזמון. הבנה טובה יותר של תחומי הקושי מאפשרת תכנון טוב יותר של מהלך הטיפול והמוקדים בהם הוא יעסוק.

רחל דנקנר עושה שימוש במבדק MOXO כצעד ראשון בטיפול בילדים והוריהם המגיעים אליה עם תלונה על קשיי קשב וריכוז. השימוש במבדק ובהתעמקות שהוא מאפשר תואם את תפיסת העולם ממנה רחל שואבת את עקרונות הטיפול שהיא מציעה, והדבר ניכר בשינויים ובתהליכים שהילדים וההורים יוצרים במהלך הטיפול.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה