תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

רחל דנקנר – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רחל דנקנר
רחל דנקנר עוסקת באבחון וטיפול באמצעות שיטת אלבאום. קהל הפונים לרחל כולל ילדים ומבוגרים הסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, ומההשלכות השונות של קשיים אלה. פיתחה רחל אמון בצורך לראות את המטופל ראייה מקיפה ומעמיקה, ומתוך כך היא מתמקדת בהיבטים השונים בטיפול בילד: מיפוי מוקדי הקושי ומקורות הכוח, חתירה לשיתוף פעולה עם בית הספר או הגן, מתן הדרכה ותמיכה גם להורים, תכנון מטרות הטיפול ומעקב אחר הגשמתן. עם סיום לימודיה הוענקה לרחל את ההסמכה לעסוק בתחום, אך מבחינתה אין פירוש הדבר כי תמו הלמידה וההתפתחות. גם כיום, רחל מקפידה ליטול חלק בהשתלמויות וכנסים, והיא כל הזמן מרחיבה את השכלתה ורוכשת כלים נוספים לעבודה טיפולית. לאחרונה רחל אף הרחיבה את ארגז הכלים שלה והחלה לימודי פסיכודרמה.
רחל מעניקה טיפול בקליניקה פרטית באשדוד ומטופליה מגיעים מאזור זה. קהל הפונים לקליניקה כולל ילדים החל מגיל ארבע, בכל הגילאים, וגם מטופלים מבוגרים.
רחל היא אם לשלושה וסבתא שני נכדים.

שיטת אלבאום
שיטת אלבאום היא שיטה טיפולית המתבססת על גישה הרואה בקשיים השונים (לקויות למידה, קשיי קשב, קשיים רגשיים וכד’) תוצאה של מחסור בויסות ואיזון בין ארבע מערכות תפקוד: מערכת רגשית, מערכת קוגניטיבית, מערכת גופנית ומערכת אנרגטית. חוסר איזון בין המערכות יכול לגרום לעודף או חוסר רגישות חושית, קשיים מוטוריים וגרפו- מוטוריים, קשיי קואורדינציה ותנועה, בלבול וקשיי ריכוז ועוד. על מנת להשיג איזון בין מערכות אלה, השיטה משלבת עקרונות טיפוליים המתמקדים בכל אחת מהמערכות. היבטים של טיפול רגשי ונפשי, רכיבים מתחום הריפוי בעיסוק, הפסיכולוגיה ההתפתחותית, התחום הנוירו- פיזיולוגי, שיטות טיפול מזרחיות ומערביות ועוד. הלימודים בשיטת אלבאום אורכים ארבע שנים, כאשר השנה האחרונה היא שנת התמחות מעשית (סטאז’).

טיפול רגשי לפי שיטת אלבאום
לקשיים השונים שילדים ומבוגרים מתמודדים איתם בעולם כיום, יש תמיד השלכות רגשיות. ילד הסובל מלקות למידה עלול לחוות עצמו ככישלון או כמאכזב עבור הסביבה הקרובה. מי שמתמודד עם הפרעת קשב וריכוז מתמודד עם השלכותיה גם בתחום החברתי, בו הוא מתקשה “להחזיק את עצמו” ולשהות יחד עם חבריו ועמיתיו במשחק או סיפור ועניין משותפים, והדרך מכאן לתחושת בידוד וניכור היא, למרבה הצער, קצרה. ככל שאנו מתבגרים, הולכים ורבים האתגרים הניצבים בפנינו- מהגן לבית הספר, ומשם לעולם האקדמיה והעבודה. העומס הרב שאורח החיים שם על כתפינו, מבחינה כלכלית, חברתית, זוגית, משפחתית, בריאותית- מביא רבים מאיתנו לשאת על כתפינו את נטל התחושה שאנו לא יודעים “איך לאכול את כל זה”, וכיצד לעזור לעצמנו ולקרובים לנו לצלוח את היומיום בתחושה שקט ורווחה.

רחל דנקנר מאמינה שהבסיס להתחלת תהליך להשגת תחושה זו, הוא דיאלוג כן ואמיתי על הקושי, עם המטופל, ובמקרה של ילד- גם עם הוריו. חשוב להכיר לא רק בנקודות החולשה אלא לתת מקום גם לראייה של החוזקות והכוחות, כחלק מתפיסה שרואה במטופל אדם עם בעיה, ולא אדם “בעייתי”. בטיפול לפי שיטת אלבאום מושם דגש על כל אחת מהמערכות שהוזכרו, על מנת להביא את המטופל למקום יותר מאוזן ולאפשר לו לגלות בתוכו את הכוחות להתמודד עם הקושי שהביא אותו לטיפול. מדובר בתהליך הדרגתי, שכולל המון צעדים ויעדים קטנים ומשמעותיים בדרך.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה