תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ריטלין טבעיתחליף לריטלין – מהו בעצם הריטלין?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ריטלין טבעיתחליף לריטלין- מהו בעצם הריטלין?

“ריטלין” הינו למעשה השם המסחרי לתרופה מתילפנידאט, הפועלת כמעוררת ומרגיעה בו זמנית. מחקרים העלו כי שאנשים הסובלים מהפרעת קשב לוקים בחוסר איזון במוליכים העצביים במוח, גורם המשבשים את האיזון של הדופמין והאדרנלין. המתילפנידאט “מתקן”, למעשה את חוסר האיזון, ומאפשר שיפור במיקוד הקשב, משך הריכוז, שליטה עצמית גבוהה יותר והטבה משמעותית בכל מהלך השפעתה של התרופה. לריטלין יישנם “חסידים” רבים, אך יישנם גם מתנגדים רבים אף יותר, הטוענים כי מדובר בסם נרקוטי לכל דבר ועניין. כמו כן, יישנם גם לא מעט אנשים מקרב הלוקים בקשב וריכוז, שהריטלין ודומיו אינם משפיעים עליהם, או שתופעות הלוואי של התרופה הינן קשות יותר מתסמיניה של הפרעת הקשב, כך שהם אינם יכולים להרשות לעצמם את הטיפול התרופתי הקונבנציונאלי. נשאלת השאלה האם קיים ריטלין טבעיתחליף לריטלין אשר משפיע ומטיב באופן דומה? ריטלין טבעי האם יש דבר כזה
התשובה לשאלה האם קיים ריטלין טבעיתחליף לריטלין המביא לשיפור רמת הריכוז והקשב היא- כן. יישנו מגוון רחב צמחי מרפא ומזונות הפועלים על תקן ריטלין טבעיתחליף לריטלין, אך נדרשים גם שינויים משמעותיים באורח החיים, במיוחד כשמדובר בילדים. אחת העצות הבסיסיות ביותר היא הגבלת שעות מסך, שבכללן הטלוויזיה, המחשב, וכל מסכי המגע הנוספים למיניהם, כשיש להימנע מהגירויים הללו בעיקר לפני השינה. עצה נוספת היא ההימנעות מבילויים בקניונים ובמקומות בעלי מגוון רחב של גירויים רב חושיים עם הילדים. לחלופין מומלץ לבלות עימם בטבע, כגון חוף ים, פארקים, שמורות טבע, הליכות ופעילות ספורטיבית משותפת וכדומה. דאגו לצמצם רעשים בבית וליצור עם זמן איכות לבילוי משותף, שיחות, הקראת ספרים ומגוון רחב של פעילויות איכותיות נוספות. השינויים הללו באורח החיים מהווים ריטלין טבעיתחליף לריטלין היעיל והמשפיע ביותר עבור ילדכם.

שינוי תזונתי וצמחי מרפא לשיפור תסמיני הפרעות הקשב

שינויים תזונתיים עשויים להטיב עם תסמיניה של הפרעת הקשב, הריכוז, ההיפראקטיביות והאימפולסיביות. למזון תעשייתי ומעובד יש השפעה מזיקה על הגוף הן בהיבט המיידי והן לטווח הרחוק. במקביל למזון אורגני ואיכותי, המבושל באהבה יש להימנע מאספרטיים, קפאין, חומרי השימור, חומרי טעם וריח וצבעי מאכל. קינמון, שומשום, עדשים שחורים, אבוקדו, ג’ינסנג, שיבולת שועל, אגוזים, טחינה ופירות יער הינם ריטלין טבעיתחליף לריטלין ונפלאים לגוף בהיותם משככים את אקטיביות היתר, ובעלי השפעה מרגיעה. גם צמחי מרפא ברפואה האלטרנטיבית משמשים כריטלין טבעיתחליף לריטלין. אחד מצמחי המרפא הינו צמח מרפא מהאמזונס בשם “גוארנה”, אשר נתפס ברפואה האינדיאנית, כהודף תשישות, מקדם פעילות קוגניטיבית, ותורם לחדות מנטלית. גם הגוטו קולה הינו צמח המרפא המשמש כריטלין טבעיתחליף לריטלין בכך שהוא משפר את התפקוד המוחי והזיכרון, ובו בזמן גם מפחית את רמת החרדה.

טיפולים בשיטות שונות ברפואה האלטרנטיבית כתחליף לריטלין

אחת השיטות אשר זכו להכרה בשנים האחרונות כיעילה במיוחד לטיפול בהפרעות הקשב היא שיטתו של דר” אלבאום לריפוי הגוף והנפש דרך הגוף, ומהווה ריטלין טבעיתחליף לריטלין עבור מבוגרים וילדים כאחד. שיטת אלבאום מבוססת על טיפול במגע המשלב גם פעילות גופנית מודרכת באמצעות תרגילים ייחודיים שנועדו לשחרר כימיקלים טבעיים במוח כגון דופמין, סרוטונין ונוראדרנלין. שיטה נוספת היא שיטת טומטיס, המושתתת על גירוי צלילי ואימוני הקשבה לשיפור האיזון הגופני וחיוניותו של המוח, וכן שיפור איכות ההקשבה. קיימות שיטות נוספות רבות המשמשות כריטלין טבעיתחליף לריטלין אך יחד עם זאת חשוב לציין שעצות והשיטות הללו אינן מהוות תחליף לרפואה הקונבנציונאלית, ואין להפסיק טיפול תרופתי או ליטול צמחי מרפא מבלי להיוועץ בגורם רפואי. חשוב לציין גם שבדיוק כמו ברפואה הקונבנציונאלית גם ברפואה האלטרנטיבית תהיינה שיטות ויהיו צמחי מרפא אשר ישפיעו באופנים שונים על אנשים שונים, לכן מומלץ לבחון כל שיטה לגופה ולבדוק את מידת האפקטיביות שלה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה