תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שירה אדר – טיפול רגשי ו- NLP לילדים ובוגרים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טפול רגשי באמצעות דמיון מודרך ו- NLP

ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז משפיעים על האופן שבו הילד תופס, מעבד ומסביר את עולמו. התסמינים שבסיסם נאורולוגי, יש להם השלכות חשובות על התפתחותו הרגשית והחברתית. ילדים אלה, מחויבים להתמודד יום יום עם טווח רחב של קשיים אקדמיים ובנוסף לכך, גם קשיים חברתיים. יש להם קשיים בהבנת האחר והם עלולים לבחור בהתנהגויות בלתי מקובלות בסיטואציות חברתיות. הם עלולים להיות מבודדים בחברה ולחוות סיטואציות לגמרי לא נעימות.חוויות אלה משפיעות לרעה על ההערכה והדימוי העצמי שלהם והם מרגישים כעס, תסכול וחוסר אונים.

קצת על NPL

לצד המתנות הרבות שהם קבלו כמו אינטואיציה טובה ,אינטליגנציה גבוהה וחיוניות ללא גבול ,רגישות ויכולת לחוש אמפטיה כלפי האחר, הם סובלים מחוסר בטחון , חרדות שונות שיכולים לבוא לידי בטוי התנהגותי, מחשבתי ופיסיולוגי, הפרעות שינה וחרדת בחינות.
השיטה בה אני עובדת היא דמיון מודרך ו-NLP.

N- neuro –עצבי. תהליכים נוירולוגיים במוח שתפקידם לקלוט שדרים מכל החושים {ראיה, שמיעה, תחישה, טעם וריח}, לעבדם ולתרגמם לחוויות.
L—linguistic- לשוני. אפשר לזהות את הפעילות המוחית בעזרת ניתוח של דגמים לשוניים המבוטאים בתקשורת המילולית.
P- programming- תכנות. נתן לארגן את הניתוח של הפעילות המוחית והלשונית ולבנות לפיהם תכנית טיפולית.

מודל ה-NLP- פותח בארצות הברית והוא בוחן את דרכי החשיבה של הילד בעזרת הדגמים הלשוניים בהם הוא מתבטא. המנחה מזהה את העיוותים בדרכי החשיבה ומשקף לו אותם וכך, הילד מקבל הסבר אלטרנטיבי לכשלונות והבנה שהאמונות השליליות שלו על עצמו אינן נכונות. {אמונות כגון “אני מטומטם” או “נולדתי כך ואין מה לעשות”}.

דמיון מודרך נעשה תחת הרפיה קלה. השיטה מאפשרת לו להזכר בארועים הטראומטיים שהוא חווה ו-“לתקן” אותם. זאת אומרת להביא אותו לראות את החוויה באור אחר, חיובי ,ולהבין את עצמו ואת הסביבה שלו.

המוח האנושי מגיב באופן זהה לארועים בין אם זה מציאות ובין אם זה דמיון. לכן, משתמשים בהדמיות של ריפוי כדי למחוק רגשות קשים כגון זעם ותסכול ומחליפים אותם ברגשות של אהבה והערכה עצמית, תחושה של מסוגלות והעזה ורצון לשנות דברים.
בעזרת הדמיות, מאפשרים לילד ליצור קשר עם החוסן הנפשי שחבוי בתוך התת מודע ולהתחבר למשאבים הרבים שמחכים להתגלות. משך הטיפול הוא כשנים עשר מפגשים.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה