תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שרה שרון – מורה מיוחדת להוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שרה שרון ממבשרת ציון, היא מומחית להוראה מתקנת. שרון היא בעלת תארים בפסיכולוגיה וחינוך, ובעלת ניסיון של שלושים שנה בהוראה לתלמידים מתקשים. שרה שרון מתמקדת בעבודתה בשיפור מיומנויות למידה ומביאה תלמידים רבים להצלחה.

שרה שרון ממבשרת ציון, היא מומחית להוראה מתקנת. שרון היא בעלת תארים מתקדמים בפסיכולוגיה, חינוך, הוראה מתקנת, יעוץ ארגוני ומקרא. שרון היא בעלת ניסיון של שלושים שנה בהוראה לתלמידים מתקשים. במהלך השנים סייעה לאלפי תלמידים לרכוש מיומנויות למידה והובילה אותם להצלחה בבחינות בגרות, בפסיכומטרי, בבחינות כניסה לאוניברסיטאות ובכלל.

שרה שרון מתמקדת בעבודתה בשיפור מיומנויות למידה. בין היתר היא מקנה טכניקות ודרכים לסיכום חומרים, כמו הרצאות או שיעורים. במהלך העבודה לומד התלמיד כיצד לארגן סיכום תמציתי את חומר הלימוד וכך לזכור אותו טוב יותר. במהלך העבודה עם התלמיד מעניקה לו שרון שיטות וכלים לכתיבת עבודות. איך להתחיל את העבודה, במה להתמקד, כיצד לפתח את תהליך הכתיבה, מה עיקר ומה טפל, איזה דגשים לשים היכן, סיכום העבודה, מסקנות וכתיבת ביבליוגרפיה. תהליך העבודה עם שרה שרון כולל גם שיטות שונות לארגון המידע בזיכרון, שימת דגש על זיכרון לטווח קצר היעיל ללמידה העכשווית, מול זיכרון לטווח ארוך.

“בעבודה עם תלמידים צריך לבחון מהם הקשיים שעימם הם מגיעים אלי”, אומרת שרון. “יש להבחין בין תלמידים לקויי למידה לבין תלמידים שצברו כישלונות בבית הספר, אך היכולות והכישורים שלהם תקינים לחלוטין. לעתים מגיעים אלי תלמידים שלא סובלים מלקויות למידה, אך מתפקדים פחות טוב בבית הספר, כיון שהם סובלים מחרדת בחינות”.

עבודה על חרדה גורמת לתלמיד להגיע שלו ובטוח בעצמו לבחינה. כך יש לו סיכויים טובים בהרבה  להצליח בה. בטיפול בחרדת בחינות מתחילים עם ההצלחות של התלמיד. מגלים במה הוא טוב, באיזה חומר הוא שולט היטב, ומתוך מקור ההצלחה מתחילים לאט לאט “לקלף את הקליפות”, המייצגות את הכישלונות שחווה. בהמשך מתקדמים עם התלמיד בהדרגה לדרגות גבוהות יותר של החומר הנלמד, תוך הקנייה מתמדת של תחושת הצלחה. כך התלמיד לומד שלמידה מלווה גם בחוויה של הצלחה. תחושה זו מפוגגת את החרדה. התמודדות נוספת היא עם הקניית אסטרטגיות למידה – למשל, ארגון זמן נכון בבחינה. כך התלמיד מקבל כלים לעבודה יעילה, שגם הם מפוגגים את החרדה.

במהלך עבודתה עם התלמידים, מאפשרת להם שרון להתמודד עם הבחינות עצמן. כך, למשל, מושם דגש על כיצד לקרוא את השאלה הנשאלת, כיצד לקרוא את הבחינה כולה, באיזו שאלה והתחיל ובמה לסיים ועוד.
אחת הדרכים להצלחה במבחן היא לכתוב תשובה מלאה. שרון מלמדת את התלמיד כיצד להעביר את הידע שצבר לבחינה לכתיבת תשובה מלאה במהלך הבחינה. כיצד לנסח, כיצד לכתוב, מבנה תקין של משפט ועוד, הם חלק מהחומר שעימו מתמודד התלמיד שלומד אצל שרון.

לדברי שרה שרון, רק עבודה משולבת, הכוללת את כל ההיבטים של ההכנה, מצליחה להוביל את התלמיד אל המקום שבו הוא רוצה להיות. תחושת ההצלחה של התלמידים של שרון מבוטאת לא אחת במכתבים שהם משאירים לה לאחר סיום הלימודים, אותם ניתן לראות אצלה באתר.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה