תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

תחליפים טבעיים לריטלין

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

יש לכם שאלה? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

עד לפני שנים ספורות היה נהוג בכל בעיה רפואית לגשת לרופא המשפחה, לקבל מרשם רפואי לפי מידת הצורך והאבחון של הרופא, ולרכוש בבית המרקחת תרופה זו או אחרת. גישה זו קיימת גם בתופעת הפרעות קשב וריכוז ורבים פונים לייעוץ אצל הרופא המשפחתי וסומכים על מידת שיקולו ומומחיותו. אבל רופאים רבים ממהרים לתת לילדים או מבוגרים הסובלים או מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז ריטלין או תרופות כימיות אחרות. כיום ניתן למצוא גם רופאים שבוחרים להמליץ על טיפול תרופתי טבעי וזהו שינוי מבורך מכיוון שיש כיום בשוק תחליפים טבעיים רבים לריטלין. הורים רבים מעדיפים לחפש טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז ולא לתת לילדיהם ריטלין או טיפול תרופתי כימי אחר למרות ההצלחות של הריטלין ועזרתו הרבה. הסיבה היא תופעות הלוואי של הריטלין ודומיו וכן יחסי התלות שמפתחים בתרופה. אם כן, בפעם הבאה שניגשים לרופא המשפחתי עם תוצאות אבחון יש לנסות ולקבל המלצה לטיפול תרופות טבעיות ובמידה ואין לרופא ידע ניתן לפנות לגורמים מקצועיים המטפים בהפרעות קשב וריכוז ולקבל מהם המלצות ושמות של תרופות טבעיות מוצלחות.

טיפול טבעי זה טרנד

מגמת ההתעוררות והמודעות לטיפולים טבעיים הנה בעיצומה ורבים פונים לקבלת ייעוץ וטיפול תרופתי טבעי עוד לפני שהם פונים לרפואה הקונבנציונלית. בעקבות הטרנד הטבעי יש גם רופאים אשר בוחרים להתמקד בנושא זה והם רוכשים ידע וניסיון רב עם תרופות טבעיות. קופות החולים ובתי החולים מעודדים את הרופאים בגישה זו וכיום גם רופאים ממליצים על תרופות טבעיות ולא רק על התרופות הרגילות. בעקבות מהפך זה ובעקבות הגילוי הן של הרופאים הקונבנציונליים והן של המטופלים כי במקרים רבים ניתן למצוא תרופות אלטרנטיביות ואין צורך למהר לבתי המרקחת ולרכוש תרופות כמו אנטיביוטיקה ואחרות חל מהפך בתחום התרופות וכיום הורים לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז יכולים למצוא גם תחליפים טבעיים לריטלין. היתרון בתרופה טבעית הנחשבת לתחליף ריטלין היא במרכיבי התרופה. התרופה מכילה רק רכיבים טבעיים ולכן היא לא גורמת לתופעות לוואי, לתחושות מוזרות המאפיינות את הריטלין ואין תלות בתרופה. טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות טיפול תרופתי טבעי המחליף את הריטלין נחקר רבות ויש מחקרים המעידים על הצלחת התרופות. כמובן שכל יצרן מתגאה בהישגיו וטוען כי התרופה הטבעית שהוא מייצר היא הטובה ביותר אך רק המטופל יוכל להחליט מה טוב עבורו או עבור ילדיו ולכן כדאי לעתים לפנות לייעוץ מקצועי של רופאים או מטפלים מהתחום ולקבל המלצות מהם.

פורמולת צמחים

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז הוא למעשה חזרה אחורה בזמן וחזרה לשיטות טיפול אלטרנטיביות שהיו קיימות פעם ומתבססות על הפקת תרופות מצמחים שונים הידועים בסגולות רפואיות שונות. תרופות המופקות מתמציות צמחים נחקרות לעומק וכך מצליחים לבודד את החומרים הטהורים הנדרשים לטיפול. ידוע כי צמחים מסוימים תורמים לשיפור זיכרון בעוד אחרים תורמים לחידוד המחשבה ולפיתוח יכולות מוחיות. צמחים אחרים תורמים להרגשה נינוחה ולרוגע ולכן מומחים הצליחו ליצור פורמולות צמחים אשר משפיעות על ילדים ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז בדיוק כמו תרופות כימיות כמו ריטלין וכך ניתן כיום לקחת תרופות טבעיות אשר משפיעות כמו ריטלין רק ללא ההרגשה המוזרה וללא תופעות הלוואי והתלות. היתרון בתרופות טבעיות נובע מכך שמדובר ברכיבים טבעיים בלבד אשר מחזקים את הגוף ומשפרים יכולות שכליות וקוגניטיביות וכך הפורמולה תורמת לא רק לשיפור בסימפטומים אלא גם בשיפור ההפרעות ובשינוי המושג לאורך זמן רב ולעתים אף לריפוי מוחלט.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה